ThomasFB October 25, 2004 Report October 25, 2004 Jag inhandlade vår andra Early Mustang häromdagen, en 65:a med C4.Lådan är inte helt OK, varför jag vänder mej till experterna på forumet.Jag skall försöka beskriva hur den "beter sig":Som kall växlar den från 2:an till 3:an först vid mycket höga varv, men då oljan varmnat, växlar den "normalt".Kan detta justeras?Till saken hör också att lådan vid ytgas som varm växlar från 1:an till 2:an mycket häftigt (med en "smäll" som känns ända i ryggstödet) , men vid rappare axx växlar den mycket mjukare, (dock utan fördröjning, och slirar inte heller). Vad är det för fel här?Lådan är av en äldre typ, den går att starta med 2:an, kan låsas i ettan och rullar fritt på denna växel då man släpper gasen.Lådan växlar också ganska tidigt ner från 3:an till 2:an (både varm och kall), t.ex. då man kommer rullande till korsningar eller släpper gasen.Denna nerväxling sker också väldigt häftigt, med ett ryck.Jag vet inte om någon har installerat shift-kit eller gjort andra trix med lådan. Man kunde tro att någon varit och petat i lådan, eventuellt ett misslyckat försök att hotta upp växlingarna.Lådan slirar inte, drar bra utan problem, oljan luktar inte bränt.Jag justerade banden till rätt specs, men detta inverkade inte på växlingen. den sena växlingen från 2-3:an som kall kan man leva med, men inte dettä blixtsnabba, häftigt ryckande växlingar upp och ner.Några tips? Citera
Recommended Posts