detay May 6, 2003 Report May 6, 2003 Är det nån som kan rekomendera några bra tändstift...som ger bättre tändning än ett par helt vanliga? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 8, 2003 Report May 8, 2003 Hej. Ett stift som slår det mesta är ACCEL U-GROOVE.Du kommer inte att bli besviken har testat detta stift på mångaolika motorer gammla som nya, alltid blivit posetivt överraskad.Ger perfekt förbränning, blir givetvis mera optimalt med förbättradetänddelar i övrig typ spole, elektroniskt i stället för brytare mm. Citera
Mustang June 2, 2003 Report June 2, 2003 Hej LarsVilka Accel stift har du använt...och vet du vilka som rekomenderas till en 351C "lätt" hottad. Ökar du avståndet (jag har elec.tändning).Du verkar nöjd med dem, jag vill pröva om de kan bidra till en lugnare tomgång... ( fast jag vet... byt kam + sänkt komp så blir den lugnare... men man kan väl testa...)Champion/NGK/ & nu ACCEL!?*** Detta kunde väl var under "MOTOR" rubriken.Kanske ändra lite i upplägget...! Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 2, 2003 Report June 2, 2003 Hej.Vet ej vilket stift som passar 351C har själv 351W men omdu tar kontackt med Hansen Racing så kan dom hjälpa dig.Man skall alltid öka avstånd på stiftgap om du elektronisktändning i kobination med högefektspole. Citera
Recommended Posts