Jump to content

Recommended Posts

nån som har en stund över å berätta om alal för å nackdelar, dyra reparationer som kan vänta, nå man ska se upp me osv, gäller främst den med v8, 94/96 både manuell å automat,

Nackdelar???? ;)

Jodå de finns!

Det är en Ford så det finns inga direkta SVINDYRA delar och reparationerna är nog relativt humana för den här typen av entusiastbil.

Det är nog mest elektroniken som spökar maskinellt så som diverse sensorer i maskineriet och växelåda som kan uppstå.

Eftersom Mustangen inte finns representerad i Ford Sverige så kan det vara svårt att få en verkstad som kan bilen.

Skruva i en skruv kan ju alla men just det elektroniska behövs felsökningsutrustning.

Just 94-95 har 5.0 motorn som är tryggheten själv och är den billigaste Ford V8'an man kan jobba med

Inga konstigheter utan en trygg gjutjärnsklump med stötstänger.

96 kom 4.6L V8 (fanns sedan flera år tidigare i Thunderbird)

Även den har jag bara hört gott om.

Betydligt dyrare med reparationer dock eftersom tekniken är mer komplicerad.

Funkar allt så är 4.6L en bättre motor än 5.0L iallafall driftmässigt.

Bakaxlarna krånglar snabbt på alla Mussar och det är inget du bör fingra på själv.

Brukar kosta allt mellan 3000-20000 beroende på hur tidigt man upptäcker missljud.

Kuggstång och styrstag glappar upp ganska snabbt men billigt att fixa.

Det som irriterar mest med alla Mussar är den låga detaljkvalite'n.

Grymt plastigt och dåliga materialval.

Dörrsidor svajar och knarrar.

Instrumentpanel knarrar.

Tryck lite på plasten framför växelspaken och testa!;) Där ger det med sig nästan 1cm.

Väldigt Fordigt med andra ord! Det är ju inga Porche priser vi talar om så man får verkligen vad man betalar för.

Per stod för så många nackdelar, att jag är tvungen att ta fördelarna..

:)

För det första så är det en relativt billig bil, snygg och har en V8:a...

(Köp inte en med V6:a, man vill ju ha vrdimomentet och mullret, där håller dom flesta med mig hoppas jag, sen så skiljer dte inte speciellt mycket i pris mellan dom också..)

Sen kan man lägga ner hur mycket pengar som helst på att förbättra bilen, väghållningen är ju inte speciellt bra, så där finns det massor att göra.

Ska du trimma, så börja med väghållningen och sen uppgradera bromsarna om du ska trimma mycket.

Sen är den jävligt rolig att köra, så det är då läge att kolla lite extra när du kollar på bilen, låter vxllådan bra, bakaxel, precis som Per skrev.

Trimdelar finns det en uppsjö av i USA , och dom vanligaste reservdelarna finns hos hansen racing.

Sen så har Steeda snart en återförsäljare i Sverige, mycket snart...

Där köper man priserna för samma pris som amerikanska firmor säljer delarna för.

(plus frakt, tull och moms då)

www.steeda.com

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...