bosarpan January 9, 2016 Report January 9, 2016 Hej.Hade bilen på verkstad o de hade bort kompressorn .Men nu laddar den inte riktigt som den ska,är en whipple 2.3l.Antingen läcker det nånstans lr kan de ha kopplat nåt fel.Tar gärna emot lite tips.Mvh gustav. Citera
Tbird January 9, 2016 Report January 9, 2016 Hur mycket laddtryck har du tappat?? Var det inte du som hade problem med oljetrycket i somras/höstas? Här är en länk till hur det ska vara för en Whipple 2.3 (om det är rätt är en annan fråga) http://www.svtperformance.com/forums/showthread.php?562225-The-complete-quot-EGR-Delete-quot-How-To Citera
bosarpan January 10, 2016 Author Report January 10, 2016 Jo det va jag o den funkar perfekt.Den laddar inte lika rappt ca 7-8 psi lägre.Tack för svar.mvh Gustav. Citera
Tbird January 10, 2016 Report January 10, 2016 Vad var det för problem med oljetrycket ? Troligtvis är nån eller några vacum slangar felkopplade. Gissar att problemet är att att "boost bypass actuator" inte är stängd när den har övertryck. Här är ett komplett schema på hur det ska vara. http://vmptuning.com/terminator/03-04%20cobra%20Vacuum%20Harness%20Schematic%20R2%20Mark%20Olson.pdf Citera
bosarpan January 10, 2016 Author Report January 10, 2016 Tack för hjälpen.Ska kolla lite nu om ja hittar nåt felkopplat.Jo felet med oljetrycket till sträckaren var att det saknades en liten plugg .Så de fick lyfta högra toppen,men motorn är ju pinnbultad .Men de lyckades lossa grenrören o sänka motorn så pass mycket att de lyckades lyfta toppen så mycket att de fick dit en plugg.Håkan säger att det är ford racing som byggt motorn och att det är deras slarv.Så nu sitter jag här 50000 kr fattigare pga av slarv av ford racing.Plus nytt bränslesystem för 30000 kr monterat o klart.Det kostar att ligga på topp.Mvh gustav. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.