Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Jag prövar igen och frågar er här på forumet om ni har några tips på däck .

Jag har 255 35 19 michelin på mina nu men behöver bytas ut, så jag tänkte kolla med er om ni har några förslag på dimensioner  och däckfabrikat.

Har hört något om att bridgestone ska vara ett tyst och hyffsat pris på.

Skulle gärna vilja gå upp lite  i profil på däcken också till kanske 40 eller 45, frågan är bara vad för bredd man ska ha då?

Om du har samma storlek på fälgarna runt om, tycker jag att du håller dig till samma bredd på däcken som du har nu dvs 255. Eftersom du har 19", duger det med 40 profil. Jag har 35 profil på mina 20" nu. Jag har Falken på min bil och är nöjd. Bra pris på dem också.

Eftersom du verkar vilja ha ett tyst däck så har jag fattat från dom jag pratat med om däck att Pirelli "Is the shit".
De har tydligen något unikt system för just få ner ljudet....Audi kör visst med det.

Priset och ljudnivå hänger säkerligen ihop så du får nog själv sätta ribban för vad som är viktigt.

Jag kör också Falken och har varit nöjd med det men har inte så stora fälgar som 19''......Det är då ljudet kan börja bli besvärligt och däckvalet ännu mer viktigt.

Har inte Michelin varit bra?