TheBullitt February 21, 2016 Report February 21, 2016 (redigerad) Hejsan! Har tänkt byta bränslefilter till ett aluminiumfilter, men placeringen av det nuvarande är inte så lämpligt för att sätta det nya på. Så min fråga är har någon nåt tips var det är lämpligast att sätta det och hur går jag tillväga för att göra det, tacksam för svar!! //Thebullitt Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund February 22, 2016 Report February 22, 2016 Undvik aluminium filter om du ska sätta det nära/på värme källa! Det drar åt sig värme oerhört snabbt. Sådana filter ska monteras långt från värmekällor....Mot torped, innerskärm eller liknande Plast eller rostfritt filter passar bättre om du vill ha det nära motorn. Själv har jag nu helt dragit om bränsletillförseln men här en äldre bild. Hade rostfritt filter som jag montera på en vanlig rörklamma. På rörklamman fäste jag ett plattjärn så jag fick fast det mot närmaste infästning på motorn. Funkar bra och fick kylning från fläkt Nu har jag dock inte så här utan dragit bränsleslang framför kylaren så där har jag aluminumfilter. Citera
TheBullitt February 22, 2016 Author Report February 22, 2016 Tack för tipset, är det ingen risk att plasten blir varm och börjar smälta?? Vad heter filtret på bilden som du dragit?? Citera
Per Berglund February 22, 2016 Report February 22, 2016 Vet ej vad plasten tål det finns ju så mycket fabrikat...Självklart ska du inte montera det mot grenröret! ;) Men traditionell montering så 100grader måste ju allt tåla Mitt filter är ett vanligt Summit Racing filter http://www.summitracing.com/int/parts/sum-g1512/overview/ Finns nog få tag på hos Mekonomen/Hansen racing eller Dahlhems Har nog säkert ett lättare beg! :) Citera
Per Berglund February 22, 2016 Report February 22, 2016 Fanns på Dahlhems men väldigt vad dom slår på priset! :) http://dalhems.com/sv/p/2491379372d447d49d2aa3fd00a15d98/branslefilter-38-95mm Köp från Summit om du har mera saker att beställa. Citera
TheBullitt February 22, 2016 Author Report February 22, 2016 Lysande, beställer därifrån och monterar den nog nära kylaren som du gjort på bilden ;) Citera
per.berglund2 February 22, 2016 Report February 22, 2016 Lysande, beställer därifrån och monterar den nog nära kylaren som du gjort på bilden ;) Har kvar fästet om du vill ha det? Swisha portokostnad isåfall Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Recommended Posts