Jump to content

Mustang ht -68 289


Muckemeck

Recommended Posts

Hej!

nyligen skaffat mig en mustang -68 ht med en 289 motor, och den är väldigt svår startad, varm som kall kan den vara svår startad, och dem värsta gångerna har varit när jag stått på tomgång lite för länge enligt bilen alltså runt 5-10 minuter då den bara dör och blir väldigt svår startad, skulle vilja ha lite tips och trix! Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
(redigerad)

Det problemet är löst nu med en ny förgasre men tack för svar! Dock har jag nytt problem nu när jag tänkte passa på o byta  fördelare och det är att den inte liksom kmr ner sista millimetrarna.. Läst att det är staget från oljepumpen som det tar i och att man ska vrida runt motorn bara tills den hoppar i av sig själv men hållt på några timmar nu så skulle behöva nått tips elr trix tack på förhand mvh

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

hej det kan var så att drivpinnen till olje pumpen är felvänd och då kan den har hoppat ur läget . Antingen kollar du med en drivpinne om olje pumpen drivs (den går tungt), eller så får du plocka ned tråget och kolla pumpen . Driv pinnen är spetsig i den änden som skall vara uppåt.

 

Björn

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...