alfakillen March 6, 2016 Report March 6, 2016 Någon som har någon bra verkstad att rekommendera gällande reperation av ecu? Gäller en mustang 1993. 5.0 Gt. Eller om någon har en bättre begagnad ecu liggandes? Citera
Tbird March 7, 2016 Report March 7, 2016 Först och främst, varför tror du att den är trasig. Svar på frågan, tror inte du hittar någon som servar dem i Sverige. De börjar bli svåra att få tag på i och med det så har priset börja dra iväg. Tyvärr har du inte specifierat tillräckligt. 1993 5.0 GT, sedan måste du ange manuell som har kod A9L eller automat som jag ej kommer ihåg koden. Citera
alfakillen March 7, 2016 Author Report March 7, 2016 Jag är rätt säker på att den är trasig. började med att mussen inte startade nu efter vinterförvar. Har felsökt en del och misstänker nu ecu'n. Spridarna får ingen puls och brännslepumpen går hela tiden. Öppnade upp ecu'n och såg att 2/3 kondensatorer var brända. Bytte alla tre för säkerhets skull men felet består. Byta trasiga komponenter reder jag men längre än så går inte mina kunskaper gällande databoxar. Misstänkte att det var USA som gällde. Det är just A9P som det gäller. Alltså automat. Med luftmassemätare. Citera
Tbird March 7, 2016 Report March 7, 2016 Går bränslepumpen hela tiden då är det något fel med databoxen. Bränslepumpen ska gå ca. 3 sekunder om man tar nyckeln till tändningsläget. Du kan använda dig av A9P eller C3W, se nedan. https://books.google.se/books?id=dc7z5W6e-EsC&pg=PA103&lpg=PA103&dq=a9p+ecu+code+chart&source=bl&ots=Rj36WF6iwg&sig=hYfripqKXF6nLRutwQDT4ZMyUaU&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjAjPrAoq7LAhXDJQ8KHUQJASsQ6AEIGzAA#v=onepage&q=a9p%20ecu%20code%20chart&f=false Citera
Tbird March 7, 2016 Report March 7, 2016 En annan sak. Om du har ett chip ditsatt, plocka då bort det för det för det kasn vara problemet. Kom ihåg att plocka bort batteri spänningen eller plocka ur ECU innan chipet tas bort. Gör man inte det så kan både ECU och chip bli förstörda. Citera
alfakillen March 8, 2016 Author Report March 8, 2016 Nej har inget chip. Tack för länken. Mycket matnyttigt där. Ska kolla c3w med som alternativ. Citera
Recommended Posts