Magnus Hansson March 14, 2016 Report March 14, 2016 Halloj Jag har en fråga, funderar på att byta generator till en med integrerat laddningsrelä, Mustang 66:a 289. Någon som har bra tips på vem som ev säljer schyssta generatorer, till överkomligt pris. Tackar på förhand... Magnus Hansson Citera
Magnus Hansson March 15, 2016 Author Report March 15, 2016 Halloj T-Bird.... Vet ej, jag håller på och kollar detta nu, det slog mig efter jag gjort inlägget. Jobbar knepiga tider.... Jag återkommer... Citera
Magnus Hansson March 15, 2016 Author Report March 15, 2016 20 timmar sedan, Tbird said: Hur många ampere? Halloj... Detta är vad jag har kunnat få fram: generator 570W/59Amp Rekommenderat batteri inköpt! Motsvarande 68/Amp Citera
Tbird March 15, 2016 Report March 15, 2016 (redigerad) Verkar som infästningspunkterna för generator mot motor inte har förändrats mellan 1965 - 1993. http://www.cjponyparts.com/powermaster-alternator-100-amp-one-wire-serpentine-pulley-smooth-look-1965-1993/p/ALT4-V/ Ska du inte ha någon mega stereo eller stora elfläktar så räcker det med 65A. Har för mig att jag har 65A generator som är nyrenoverad (nya lager, ny diodbrygga, nya kol). Ska även ha ny kontakt med kabelstumpar. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Magnus Hansson March 16, 2016 Author Report March 16, 2016 (redigerad) Kanoners, tack för infon.... Om så är fallet, så kolla vad Du ska ha, och by the way, remskivan är av "v" typ... MVH Magnus Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts