Jump to content

Köpråd


Dabro

Recommended Posts

Hej

Har idag provkört min första nyare V8 som nybliven 40-åring. Har egentligen inte bestämt mig för just Mustang men efter dagens provkörning blev jag väldigt sugen.

Provkörningen var en GT 5.0 Premium Cab - 2011 med 5000 mil på mätaren.

Bilen är nyimporterad från London med en tidigare ägare (papper finns). Någon som skulle säga att det är ett dumt land att importera ifrån med tanke på det sämre vädret, jämfört med en USA-importerad bil.

Vad betyder Premium-paketet? Utrustningen som står med i annonsen är:   Automat, Premium paket, 19" fälgar, Svart Skinnklädsel, Farthållare, ABS, Antispinn/Sladd, Larm, AC, Ändringsbart ljus interiört, Instegsbelysning, Pioneer navigation (original stereo medföljer), Elcabriolet

Är det något man saknar? parkeringsvarnare? backsensorer? Lite osäker på vad som "normalt" sett bör ingå.

Hur vet man vilket ljudpaket bilen har?

Frågan om cab eller inte, manuell eller automat är väl svårfrågad efter ha läst en del i forumet. SKa försöka ta mig tid att testa runt lite mer. Vilket också tar mig till frågan Mustang eller Camaro. Svaret är väl säkert samma här att det just blir en smaksak. Förhoppningsvis några synpunkter/ tankar ändå :)

Något man kunde räkna ut rätt snabbt var att försäkringen på dessa bilar inte låg i bottenskiktet. Ända bolaget som jag hittills fått pris ifrån var Ford försäkring med 1200:-/ mån helförsäkrat. Bor utanför storstad och har normalt sätt låga försäkringspremier. Fler bolag som försäkrar denna bil som man kan kolla upp? Vad ligger skatten på/ år?

Bilen är i väldigt fint skick men tar gärna tips om man vad man ska kolla närmare på. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har min mustang hos länsförsäkringar och de tar ca 500 kr/mån helförsäkrat. Skatten för min bil ligger på 3198 kr/år. Jag har inte samma årsmodell som den du har provkört men detta ger dig en vink på vad skatt och försäkring kostar. Hade Ford försäkring tidigare men bytte bolag och sparade 4000 kr/år på det.

Link to comment
Share on other sites

Premium har jag med. Dock en 2012.

 

Pioneer navigation är eftermonterat. Original ej till nån funktion i Europa (vad jag förstått)..jag använder en vanlig GPS jag monterat själv.

Har allt det du skrivit ner..ljudsystemet är Shaker 500 och ljudet kan jag(som 23 årig) absolut inte klaga på.

Parkeringsensorer eller någon parkeringkamera innehar ej premium.

Det har först blivit standard på 2013+ modeller. Man kan alltid installera sensorer själv om man är av den händige typen.

Vissa modeller kan ha det monterat redan men det är inte standard på 11 och 12.

Har den microsoft sync? Det ingår i premium och det är jag väldigt tacksam för :)

 

Nåt mer du undrar över?

Link to comment
Share on other sites

Edit : Kan redan nu rekommendera dig att köpa nya/andra axlebacks.

Har testat de flesta. Borla är en vinnare i sig men den kan whinea rätt högt..dock fint ljud.

 

Använder mig idag av ford racing MGTCA1. Riktigt underbart ljud både vid kallstart/crusing/köra-snabbt-som-fan(gasen i botten).

 

Du kan alltid se efter på youtube, fastän videos inte speglar verkligheten alls. Dock en liten fingervisning.

 

Tveka inte att välja mellan camaron och mustangen. Camaros har jag ätit till frukost på linen :) hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...