pravihrvat May 6, 2016 Report May 6, 2016 (redigerad) Sha! Lite snabbt här. Jag tvättar alltid mitt motorrum med massa blöta trasor och sedan så torkar jag...inget konstigt med..men.. har sett videos, folk liksom sprutar in vatten under huven vid motortvätt. Har velat köra på så pga tiden man sparar ..men blir alltid tveksam sista stund,.finns ju massa sladdar lite hängandes här o var, man blir ju lite orolig hehe. Gäller GT 5.0 2012 Hur gör ni? Risker? Ändrade %s av %s (%s) Citera
lasse.carina May 7, 2016 Report May 7, 2016 Jag har alltid använt högtryckstvätten men på behörigt avstånd. Citera
Gtttggg May 7, 2016 Report May 7, 2016 Jag använder meguiar engine cleaner tillsammans med polerduk. Ingen vattenslang Citera
Tbird May 7, 2016 Report May 7, 2016 Alltid avfettning och sen högtryckstvätt. På min vardagsbil Mercury Grand Marquis var det antagligen fel på förseglingen av tändspolarna från Ford. Efter bytte ut dem för 10 år sedan med MSD tändspolar så funkar det alltid att högtryckstvätta motorrummet. Detta ämne har tagits upp ett antal gånger. Många är fega men ska man göra rent, gör det ordentligt och finn vad som är dålig kvalitet på en gång. Dock se till att motorn är sval innan du börjar tvätten. Citera
Tbird May 7, 2016 Report May 7, 2016 Totalt onödigt, har aldrig gjort det. Även med bilar med fördelare så klarar de oftast högtryck, men i vissa fall så behöver man torka ur eller blåsa ur fördelar locket efter tvätt. Citera
Per Berglund May 7, 2016 Report May 7, 2016 Man ska nog inte behöva vara orolig för lite vatten ens om det kommer från högtryck. Såg dokumentär där man testar Mussarna och de genomgår grymma tester både med vatten och snö. Vatten i sig är ju ingen fara men man behöver ju inte pressa in det i skrymslen och vrår och låt utrymmet torka innan start 1 Citera
2fast4you May 7, 2016 Report May 7, 2016 Om bilen startar efter tvätt är den slarvigt tvättad haha.. Brukar blåsa ur tändstifts hålen med tryckluft innan jag startar.. sällan problem har haft bilrecond i 23 år.. Citera
pravihrvat May 8, 2016 Author Report May 8, 2016 Oke..så blåsa rent. Lite högtryck. Blåsa torrt. Låt stå/torka i kanske 30 min sen e de klart? Citera
2fast4you May 8, 2016 Report May 8, 2016 Sval motor helst inte kallavfettning då slangar och gummi kan bli gråa. Jag brukar använda micro avfettning eller liknande. Spola bort skiten med högtryck och blås noga torrt kring tändstiften. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.