Jump to content

Recommended Posts

Någon som känner till något om det här?

http://www.fordmuscle.com/archives/2002 ... ndex.shtml

http://www.flamingriver.com/box4.htm

Verkar klart intressant! Är på gång med att installera en styrservo (när jag köpt en) men det här verkar nästan bättre.

Billigare pris (beg. styrservo går ju på runt 6000kr för en i bra skick har jag förstått) och sen verkar en del inte gilla att köra med styrservo när man har lite fart, rätt vingligt tydligen..

Vad tror ni?

Hej. Köpte en ny box i vintras och monterade in. Funkar fint och jag fick naturligtvis bort den retfulla dögången i ratten. Det var lite tricky att få bort pitmanarmen bara--hade ingen bra avdragare så jag kapade av axeln med pitmanarmen på och satte jag bara upp armen i skruvstädet och slog till en gång så for den av.

Hälsning Stig

Hur är det att köra bilen nudå? Är den lättare? Man får ju intrycket av artikeln att dom inte har några problem alls att köra långsamt och svänga..

Som det är nu, utan servo får man ju ta i för kung och fosterland för att få hjulen att svänga när man åker på tomgång..

Hej. Jag tycker väl att den är lite lättare att styra men inte så mycket som jag kanske trodde. Det är nog servo som gäller. Men visst finns det en härlig vägkänsla i den när man åker lite fortare. Parkera är dock fortfarande ingen rolig historia. Det är gymmet som gäller. Man drar sig för att fickparkera. Nu har jag ganska breda däck fram 245.or och det lättare ju inte upp precis. Den största fördelen är dock att den är mera precis i styrningen i fart samt att dögång och sådant har försvunnit.

När jag kände på den gamla boxen när jag fått bort den så förstod jag hur dålig styrning jag har haft innan. Det kändes som det saknades några kuggar i boxen.

Hälsning Stig

Har köpt en exakt likadan som vi monterat på den Mach 1 vi håller på och renovera i butiken,,,har tyvärr inte hunnit köra medden och utvärdera men jag erfarenhet från samma konvertering som jag gjorde för några år sen på en camino sonm byggdes upp enl. samma koncept som vi gör med Machen nu....och det var som att köra en Go-cart i fullskala!! Skitkul!,,,,men det kräver då att man även har moderniserat chassieyt i övrigt.

PÅ den här bilen hamnar det komplettt hjulupphängning från Global West och biffaga kränghämmare,stötdämpare och hjul etc...

mvh