June 15, 20168 yr comment_151510 Jag har en 2003 cab. Helt plötsligt händer inget då jag trycker på knappen för att öppna caben. Det är tredje gången det händer. De två tidigare gångerna "lagade den sig själv". Började fungera dagen efter. Men det känns lite riskabelt om det skulle hända då den är öppen.
June 21, 20168 yr comment_151621 hej jag gör misstaget att inte lägga i handbromsen ibland och då funkar inte knappen. mvh bengt-anders
June 22, 20168 yr Author comment_151631 Tack, men det kände jag till. Nu har en vän tittat på det och det fixade sig med att "knacka" på motorn under caben. Men den måste nog bytas, dessvärre.
August 5, 20168 yr comment_152320 Tror att jag har en bättre begagnad om du behöver en sådan. mvh Andreas
August 5, 20168 yr Author comment_152326 Hej Norwall, det verkar läcka olja någonstans från systemet, eftersom den tar slut hela tiden. Jag får lov att lämna in den för felsökning. Återkommer om motorn behöver bytas. Har du tips om vart man kan lämna in den för att laga läckaget?
August 5, 20168 yr comment_152330 Jag hade samma problem på 01:a. All olja fanns utrunnen på durken under sittdynan bak. Lyft på den och kolla. Hos mig var det slitage-läcka i båda cylindrarna, rätt vanligt. Bytte bägge "lyftarmarna inkl cylindrar", ingen stor investering, och rätt lätt att byta. Tror inte det är motorn som är felet.