Monki June 15, 2016 Report June 15, 2016 Jag har en 2003 cab. Helt plötsligt händer inget då jag trycker på knappen för att öppna caben. Det är tredje gången det händer. De två tidigare gångerna "lagade den sig själv". Började fungera dagen efter. Men det känns lite riskabelt om det skulle hända då den är öppen. Citera
Bengan1962 June 21, 2016 Report June 21, 2016 hej jag gör misstaget att inte lägga i handbromsen ibland och då funkar inte knappen. mvh bengt-anders Citera
Monki June 22, 2016 Author Report June 22, 2016 Tack, men det kände jag till. Nu har en vän tittat på det och det fixade sig med att "knacka" på motorn under caben. Men den måste nog bytas, dessvärre. Citera
Norwall August 5, 2016 Report August 5, 2016 Tror att jag har en bättre begagnad om du behöver en sådan. mvh Andreas Citera
Monki August 5, 2016 Author Report August 5, 2016 Hej Norwall, det verkar läcka olja någonstans från systemet, eftersom den tar slut hela tiden. Jag får lov att lämna in den för felsökning. Återkommer om motorn behöver bytas. Har du tips om vart man kan lämna in den för att laga läckaget? Citera
Palle W August 5, 2016 Report August 5, 2016 Jag hade samma problem på 01:a. All olja fanns utrunnen på durken under sittdynan bak. Lyft på den och kolla. Hos mig var det slitage-läcka i båda cylindrarna, rätt vanligt. Bytte bägge "lyftarmarna inkl cylindrar", ingen stor investering, och rätt lätt att byta. Tror inte det är motorn som är felet. Citera
Monki March 15, 2017 Author Report March 15, 2017 Jag fick byta båda kolvarna. Nu är problemet ett minne :) 1 Citera
Recommended Posts