Jump to content

Bakaxelproblem!


Hasse W

Recommended Posts

Har ett dunkande ljud som kommer bakifrån. Har kollat om det är hjullagren men det verkar vara ok då jag inte kan känna att nåt glapp men däremot så finns det ett visst glapp längs med axeln alltså när jag rycker in o utåt,har för mig att det ska vara ett visst glapp där. Har även kollat det bakre knutkorset men det verkar också vara ok. Är det någon som har nån idé vad det kan vara eller har haft samma problem. 

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Är missljudet konstant eller är det varvtalsberoende, hastighetsberoende? Rytmiskt missljud eller sporadiskt? Låter det likadant om du frikopplar under körning? Ändrar ljudet karaktär under olika situationer? Ju tydligare beskrivning ju större chans att du får hjälp av någon här :)

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Missljudet ökar i takt vid hastighetsökning men upplever att det inte blir högre ljud. Hörs tydligare vid kurvor åt båda håll. Har inga vibrationer i bilen. Har automatlåda o det har hänt nu då o då att det durrar  till i v-lådan när den ska växla upp på jämn gas, om det har med missljudet att göra vet jag inte

Link to comment
Share on other sites

Glapp längs axeln är helt normalt.

Om det är ett "malande" ljud som ändrar sig med hastigheten är det defenitivt hjullager.

Oftast känner man inget glapp endast hör ett oljud.

För att kolla knutkors ordentligt måste man belasta dem.

Bilen ska stå på alla fyra hjulen.

En som kollar under på knutkorsen och en som lägger i fram/back och samtidigt trampar ner bromsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...