Jump to content

KÖPA Ford Mustang


Recommended Posts

(redigerad)

Hej,

Jag har länge gått och funderat på att köpa en Mustang.
Valet står mellan en 1966-1968 alt. 2005-2009 som det känns nu.
Nu är det dags att slå till.

Blir det 66-68 vad finns det att tänka på där innan köp och vilka råd har ni att komma med?
Manuell eller automat, v8, metallic, bromsskivor och förbättrad väghållning, fetare fälg o däck mm

Blir det en 05-09 vad finns det att tänka på där innan köp och vilka råd har ni att komma med?
Manuell eller automat, v8, metallic, cab eller coupé  osv ..

Återkom med förslag och hjälp mig hitta rätt.
Priset för dessa bilar ligger ungefär lika beroende på skick men vad är rätt pris?

/Peter
 



 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Du kommer säkert få många olika svar här då de flesta tycker rätt så olika. Men jag kan bara skriva lite hur jag själv resonerade när jag köpte min Mustang. 

Du har ju verkligen ett brett spektrum. Hade jag varit som dig hade jag först bestämt mig för vilken modell du skall ha. Sedan kan det vara bra att bestämma sig för vilken motor och kaross du vill ha. När du väl bestämt dig för detta så kolla runt lite vad som finns och ta till dig fakta. Dels från detta forum och från USA då mustanger är vardags bilar för dem medan det mer är entusiast bilar för oss. :)

När du väl bestämt dig för detta och hittat en bil du tror dig kunna köpa så skall du ta en carfax. Efter det kan man kolla på vilken färg, utrustning som finns på bilen. Efter det kan man börja diskutera priset och åter priset. Kollar du på blocket så kan det skilja 50 000:- på två likadana bilar med samma miltal och samma årsmodell. 

Ungefär såhär gjorde jag när jag började leta förutom att jag redan hade bestämt mig för att det skulle vara en V8, fast back modell, grabber orange och med automat låda. Sedan efter hand köper man ändå på sig det som man tycker fattas på bilen. När man sedan tycker att dem är klockren så köper man lite till. Som mustang ägare blir man aldrig riktigt nöjd. :)

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset.

Förstår att det blir för mycket välja på men antigen en 66/67 HT med V8 eller så en 05-09 GT med V8.
Sedan är det nog så att bilen blir aldrig färdig utan man vill nog förändra lite allt eftersom.

Men vilka gropar ska jag inte trampa ner i, det är nog det jag vill få hjälp med av er som har erfarenhet.
Sedan när jag väl står där med rätt bil då köper man och är nöjd för stunden iaf. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju själv en -07 GT fastback och älskar den. Jag hade bestämt mig för att jag skulle ha precis den modellen.

När det gäller " sjukor " så liksom alla andra bilar har även mustangen det. När det gäller 05-09 är det väl främst framvagnen som strular. Kolla på grufmans.se, där står en del tips och vad som är bra att hålla koll på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...