alexGT July 6, 2016 Report July 6, 2016 Hej alla glada. Jag har varit i kontakt med maxxtuning som tillverkar Maxxecu, styrsystemen. (Vi har ju de flesta sett deras turbomatade Mustang med 1300hk) och frågat lite angående att ta fram en produkt som är plug n play till våra mustanger. Dem är helt klart positivt inställda till detta, men vill såklart veta om det kan finnas ett större intresse. Jag ser det som en fördel att ha all support och kunnande om min mappning här i Sverige, framförallt när jag nu tänkte börja köra e85. Skriv gärna om ni har frågor eller om intresse finns från er med. //Alex Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Wallentin July 9, 2016 Report July 9, 2016 Kul att de är intresserade av att utveckla det :) Men tror tyvärr inte efterfrågan är så stor. Behovet av ett nytt styrsystem har man ju oftast om man tänker överladda motorn. Visst, det funkar ju också om man byter kammar, spjällhus osv. Men tror ändå många kommer välja en tune före detta pga priset. Sen ger ju detta mkt bättre resultat än en tune som någon på andra sidan jorden har gissat sig till :) Citera
alexGT July 9, 2016 Author Report July 9, 2016 Det blir garanterat bättre ja. I och med att man kan köra soppasystem som man vill använda vilka spridare man vill och alla andra möjligheter det ger. Nu är man begränsad till att köra kompressor och turbosystem som man köper i staterna så dem kan gissa någorlunda rätt med mappning. Detta gör att man kan köra vilken setup man vill. Med tanke på att en ecu går på 15k och härva ca 4 så kan nog fler vara intresserade tror jag. Måste ju finnas fler som vill ha alldeles för mycket effekt i sina mussar[emoji3][emoji48] Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Recommended Posts