Gtttggg August 3, 2016 Report August 3, 2016 Oljan i bakaxeln byts vid 24 000 mil om jag minns rätt från serviceboken från min gamla bil. För oljebyte till manuell låda vet jag inte när den ska bytas. Kontakta Grufman så får du säkert besked. Citera
mike85 August 4, 2016 Author Report August 4, 2016 Tack robban! Har inte kört med den på tre år. Tänkte göra en lite större genomgång om jag tar ut den nu. Oljan i lådan borde hålla ett bra tag också Citera
Gtttggg August 5, 2016 Report August 5, 2016 On 2016-08-04 at 10:20 AM, mike85 said: Tack robban! Har inte kört med den på tre år. Tänkte göra en lite större genomgång om jag tar ut den nu. Oljan i lådan borde hålla ett bra tag också Varsågod. Glöm inte tillsatsoljan till bakaxeln. Ett måste till diffad bakaxel. :) Citera
mike85 August 5, 2016 Author Report August 5, 2016 De har jag koll på? den har inte gått så mycke så lägger inte ner jobb på de nu. Men en fundering, vad jag vet är det silikon som tätning runt. Skulle kännas bättre med en packning. Någon som vet vart jag får tag i det? Citera
Wallentin August 5, 2016 Report August 5, 2016 Jag har bytt både i lådan och bakaxeln i förebyggande syfte :) Hade ett litet läckage vid packboxen mot kardanen. Bytte till Castrol Transmax, behövs ingen tullsats i den då den är gjord för bakaxlar med lamelldiff. Köpte packning till kåpan på summit racing. Kändes väldigt tveksamt med silikon :) 1 Citera
Recommended Posts