Jria August 22, 2016 Report August 22, 2016 Hej allihopa, Jag har nyligen blivit ägare till en 65 Fastback som har problem med kylningen. Bilen är importerad från Kalifornien, den är automatväxlad och har ursprungligen varit utrustad med avgasrening och A/C. Är det någon som vet vad det ska sitta för kylare i en bil med den här utrustningen? Kylaren som sitter i är 3-radig och har ett kylarpaket med följande cirka mått 16.25" hög x 17.25" bred och 1.75" djup, låter det som korrekt standardkylare? Min tredje fråga är hur lång "fan spacer" det ska sitta i den här bilen? Anledningen att jag frågar beror på att avståndet mellan kylare och fläkt är ca 2" och jag har läst att rekommenderat avstånd är 1". /jan. Citera
Rudhan August 22, 2016 Report August 22, 2016 (redigerad) Grattis till bilen! Lite bilder på själva bilen är alltid kul. :) Skaffa en fläktkåpa, och se till att fläktbladens spetsar går någorlunda i linje med kåpans bakkant. Det gör stor skillnad för kylningen. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Jria August 23, 2016 Author Report August 23, 2016 Oops. Upptäckte att jag lagt upp den här tråden under fel forum. Kopierar över min fråga till rätt forum. Jag har skaffat en fläktkåpa och det var när jag skulle montera den som jag blev fundersam. Fästena jag fick med, som var för en 3-radig kylare, var nämligen en centimeter för långa. Därför undrar jag om det finns en smalare variant av en 3-radig kylare. Jag har lagt upp en presentation av mig och framförallt bilen under nya medlemmar. Där finns en bild på skönheten. Citera
Recommended Posts