Jria August 23, 2016 Report August 23, 2016 Hej allihopa, Jag har nyligen blivit ägare till en 65 Fastback som har problem med kylningen. Bilen är importerad från Kalifornien, den är automatväxlad och har ursprungligen varit utrustad med avgasrening och A/C. Är det någon som vet vad det ska sitta för kylare i en bil med den här utrustningen? Kylaren som sitter i är 3-radig och har ett kylarpaket med följande cirka mått 16.25" hög x 17.25" bred och 1.75" djup, låter det som korrekt standardkylare? Min tredje fråga är hur lång "fan spacer" det ska sitta i den här bilen? Anledningen att jag frågar beror på att avståndet mellan kylare och fläkt är ca 2" och jag har läst att rekommenderat avstånd är 1". /jan. Citera
magnusl August 25, 2016 Report August 25, 2016 Hej Jria Jag rekommenderar att du köper en plåt/plast runt fläkten det styr luften bättre andra åtgärden är kolla om det är skitigt i kylare motor. Kör någon form av kylarrensning jag använde diskmedel för diskmaskin värmde upp motorn sedan tömde ur allt prova även med trägårdsslang direkt i motorn för att rensa allt. P.s termostaten är väll bytt och rätt vänd Citera
Jria August 25, 2016 Author Report August 25, 2016 Tack för tipsen. De åtgärder som gjorts är tändningsinställning, bytt termostat, kylarlock och spolat ur kylaren. Fläktkåpa har jag köpt men inte monterat p g a att jag fått fel fästen. Ska prova spola ur motor och även kylare en gång till. Sedan ska jag montera kåpa och längre "spacer" så fort jag får grejerna. /jan. Citera
Recommended Posts