PJL September 5, 2016 Report September 5, 2016 Hej, Jag vet att jag är en konstig typ men jag skall konvertera tillbaka till ett enkelt avgassystem på min 65a, 289 :-) Bilen har idag ett dubbelt system men när jag köpte den fick jag med de gamla ljuddämpar upphängarna för ett enkel system. Då jag ville ha nya upphängningar till mitt nya system köpte jag en uppsättning från NPD. På förarsidan är den gamla och nya identiska men på passagerar sidan är den gamla och nya upphängaren helt olika. NPD säljer samma typ av upphängare som alla andra reservdelsfirmor säljer så jag tror inte att de gjort fel. När jag tittar under bilen verkar det som att det sitter en extra förstärkningsplatta på ramen där upphängaren är monterad. Frågan är nu om fäste och förstärkningsplatta är original eller har en tidigare ägare modifierat infästningen för att passa den upphängare som fanns tillgänglig när han monterade ett nytt enkel system en gång i tiden. Någon där ute i Mustang land som vet om mitt fäste och upphängare är original eller är det som jag misstänker att någon använt en upphängare från en annan bilmodell och modifierat infästningen? Var snäll och ta en titt på bilderna och hjälp mig lösa mysteriet. Vill egentligen bara veta att jag inte har en original upphängare och fäste innan jag börjar borra nya hål för NPD upphängningen. Mvh, Citera
Recommended Posts