Jump to content

Saleen Mustang -94


Bertilk

Recommended Posts

Hej

jag har en bekant som vill sälja en Saleen Mustang -94 383 ci 450 hp. Bilen finns på Gotland och är intagen till Sverige för ca 10 år sedan men har inte körts här. Bilen har varit på första sidan i en amerikansk motortiding. Den är i bra skick men motorn behöver ha cipet programmerat står det på en bild av motorn som jag har. Dessutom finns det en extra motor.

finns det någon som kan hjälpa till och ge mig en ungefärlig värdering innan den läggs ut för försäljning.

Motorn läggs troligen ut separat.

Tacksam för svar.

 

Mvh

Bertilk

Link to comment
Share on other sites

Klart den inte har ett värde om motorn tas ut.

Att den råkat blivit tryckt på första sidan av en tidning är inget heller någon betalar för

Skicket är hela värdet så ingen kan sätta ett riktigt värde utan att se den.
En oskruvat originalare samt hur många mil den gått är det som räknas.

Utgår man från det och en motsvarande Cobra skulle jag tippa på 100-150 bara allt är komplett

Som sagt att ta ut motorn är galet och ett dött chassi vill ingen ha

Men börja högt och se vad som händer

Link to comment
Share on other sites

Du läste nog dåligt... det finns en extra motor.

Bilen är naturligtvis komplett i övrigt.

Att den varit med i en artikel där den presenterades kan inte vara fel men tack för ditt svar. Jag lägger nog ut bilen till försäljning i Classic motor. Får se om extramotorn går med då eller om jag lägger ut den separat.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Ja en extra motor finns ingen anledning skicka med eller ens lägga in som ett argument i en annons.

Kan nog få en köpare att dra öronen åt sig som om det vore något fel och du får följdfrågor. "Har det byts?", "Är det original som sitter i" , "Varför en extra?"

Du får mer betalt sälja den separat.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...