matsbjorn October 17, 2016 Report October 17, 2016 Hej. Jag undrar vad som krävs för att byta från en "external balanced' vevaxel till en internal balanced i min 408w stroker? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
Tbird October 18, 2016 Report October 18, 2016 (redigerad) External balanced vevaxel, då har man svängdämpare och startkrans (eller svänghjul) med vikter vanligtvis 28 oz eller 50 oz för Ford windsor. Internal balanced vevaxel, då har man svängdämpare och startkrans (eller svänghjul) utan vikter och är noll balancerade. Ändrade %s av %s (%s) Citera
1096 October 19, 2016 Report October 19, 2016 Har ni möjlighet att välja.... kör internal så långt som möjligt :) En external vev kräver att du har flex/svänghjul samt dämpare monterad vid balansering. Det går alltså inte nolla veven som man gör med en internal och sen plockar på alla grejer. Nu går det alltid få till en external balansering även på lite livligare maskiner. Men jagar man max i alla lägen och tänkt köra som ett svin så skulle jag inte tveka. ;) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.