Jörgen Å October 17, 2016 Report October 17, 2016 Jörgen här ifrån Malmö men nyligen bosatt mig i Sölvesborg där jag äger en Mekonomen ansluten verkstad. V8 suget stärktes i somras då jag bytte motor i en kunds Corvette C3a och med en fullutrustad verkstad i bagaget så var det bara läge att börja leta objekt själv. Var inne på Corvette eller Trans am, men då man har familj så var logiska valet en Mustang. Vilka årtal var lätt då det skulle vara 60tal men plånboken sa nej till dom flesta och mest till en Fastback. Efter några veckor dök där upp en intressant och för rätt pengar. Det blev en 68a HT (fast jag tycker sidomarkeringarna är skit fula), och anledningen att det blev den var för att det är en Svenskåld bil ifrån Hedbergs i Malmö med en 302a. ifrån fabriken och känns som det är lite ovanligt då flesta man sett har en 289. Fick med original köpehandlingar ifrån 68 så känns som man hittat ett guldkorn men kanske finns tonvis av sådana i detta lan 1 Citera
TheyLive October 19, 2016 Report October 19, 2016 Välkommen Jörgen! säker på att suget inte kom från din bästa kompis som har en Fox? ;) Citera
Lars A February 22, 2017 Report February 22, 2017 Har oxå en 68 ht och äger en ad ansluten verkstad i Kungsbacka. välkommen i klubben ! Citera
Recommended Posts