tomhed January 20, 2017 Report January 20, 2017 Plockade bort startmotorn för att kolla motornummer, så här ser det ut, 8J23 och bredvid 29 ETTE , finns inte något annat, någon som vet? Bifogar en bild. Citera
JohnRB January 20, 2017 Report January 20, 2017 1 hour ago, tomhed said: Plockade bort startmotorn för att kolla motornummer, så här ser det ut, 8J23 och bredvid 29 ETTE , finns inte något annat, någon som vet? Bifogar en bild. E7TE E = 80 talet 7 = Årtalet TE = ursprunglig design Truck Engine E7TE = 1987 Truck Engine. OBS: motoren blev også anvendt i andre biler en Pick uper 29 = mold number = gjutform blocket er gjutit i. Numererad for at om det blev problem, kan en direkt hitta vilken gjutform det er problem med. 8J23 = Datumkod = 23 September 1988. A = Januar, B = Februar.....I anvends ej. mvh John Citera
tomhed January 20, 2017 Author Report January 20, 2017 Tack John för den informationen, men var ska jag söka efter beteckning för att veta vad det är för motor, är det en 302:a eller något annat. MVH Tom Citera
JohnRB January 20, 2017 Report January 20, 2017 2 timmar sedan, tomhed said: Tack John för den informationen, men var ska jag söka efter beteckning för att veta vad det är för motor, är det en 302:a eller något annat. MVH Tom Hej Tom Det er en 302/5,0. Kom i lite olika utførende. Om vi ska hitta exact vad du har, behøvs gjutnummer från toppar/innsug. Kan beretta at dom kom t.ex i Mustang med rullkam från 86. mvh John Citera
JohnRB January 20, 2017 Report January 20, 2017 2 timmar sedan, tomhed said: Tack John för den informationen, men var ska jag söka efter beteckning för att veta vad det är för motor, är det en 302:a eller något annat. MVH Tom Hej Tom Det er en 302/5,0. Kom i lite olika utførende. Om vi ska hitta exact vad du har, behøvs gjutnummer från toppar/innsug. Kan beretta at dom kom t.ex i Mustang med rullkam från 86. mvh John Citera
tomhed January 21, 2017 Author Report January 21, 2017 Hej John. Du var verkligen påläst, tack än en gång. MVH Tom Citera
JohnRB January 21, 2017 Report January 21, 2017 7 timmar sedan, tomhed said: Hej John. Du var verkligen påläst, tack än en gång. MVH Tom Nja, något er basinfo från førr, sen er jag en rev på at googla ;-) mvh John Citera
Recommended Posts