Jan-Åke November 23, 2004 Report November 23, 2004 Vad satt det för avgassystem på en 71a cab med 351cvar det enkelt eller dubbelt?Vad skall man välja för system?Jag har inga urtag i grusplåten ochskall inte använda bilen till race utan mera åt glidarhållet.Tänkte köpa ett system hos NPDdå jag ändå skall beställa andra delar.Jan-Åke CMC723cab under renovering Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 23, 2004 Report November 23, 2004 Hej.Det är mycket troligt att det varit ett enkel-system på din cab.Men om du skall byta så tycker jag att du skallvälja ett dubbelsystem så att du kan njuta liteav V8 ljudet.Urtagen i sandplåten var på Mach1 71-73 med dekraftigare kromade avsluten, det finns bådatyperna av sandplåt monterat till dubbelsystem. Varför köpa ett dubbelsystem från USA när detidag finns all hjälp här hemma.Hansen Racing tillverkar avgas system idagoch har blivit betydligt bättre nu än vad domvar tidigare gällande passform. Men om du tänker köpa från USA och väljerett dubbelsystem till din cab ta reda på att det passar under bilen, det finns en del förstärk-ningsboxar som kan ställa till problem för passform.Men troligen så går det att med lite pyssel fådit ett dubbelsystem till Mach1 71-73. Citera
Jan-Åke November 23, 2004 Author Report November 23, 2004 Tack för tipset Det får nog bli ett dubbelt för V8a ljudet vill man ju hamen vilken dimention är bäst?Jan-Åke CMC723 Citera
Stefan cmc 1169 November 24, 2004 Report November 24, 2004 Var och hämtade ett dubbelt 2" från Hansen till en -66 igår. Ser ok ut 3839:- inkl h-pipa alla packningar , klämmor, upphängningar. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 24, 2004 Report November 24, 2004 Tack för tipset Det får nog bli ett dubbelt för V8a ljudet vill man ju hamen vilken dimention är bäst?Jan-Åke CMC723Motorerna kräver inte större än 1 3/4"men ett 2" är hel ok, det blir lite rundareV8 ljud. :wink: Citera
Recommended Posts