N.Bylund January 28, 2017 Report January 28, 2017 Tjena! Skulle vara grymt tacksam för tips på ändrör (exhaust tip) till min v6 2007. https://www.magnaflow.com/products?partNumber=35210 söker ett sådant som i länken men tror att det är för långt! Vill ha resultat som på bilden här. En variant som är "påskruvbar" och inte behöver svetsning. MVH! Citera
Per Berglund January 29, 2017 Report January 29, 2017 Hej Sitter det verkligen 2,75" rör på den bilen som du länkar till Magnaflow? Gå in på www.Ferrita.com dom ha en massa Skulle ändå rekommendera dig att svetsa dit för rostfritt är mycket svårare att få sitta kvar med klamma just på rostfritt. Det rör sig lättare än vanligt stål och svårare att trycka ihop. Just den klamman du ser på Magnaflow ändröret är totalt värdelöst....Gjort i mjuk plåt så det sträcker sig....Har själv fått byta direkt. Behöver föresten inte svetsas så hårt ett par punkter är "good enough" eftersom här behöver det inte vara så tätt! Ferrita ha en hel del schysta ändrör! 1 Citera
N.Bylund January 29, 2017 Author Report January 29, 2017 On 2017-01-29 at 08:37, Per Berglund said: Hej Sitter det verkligen 2,75" rör på den bilen som du länkar till Magnaflow? Gå in på www.Ferrita.com dom ha en massa Skulle ändå rekommendera dig att svetsa dit för rostfritt är mycket svårare att få sitta kvar med klamma just på rostfritt. Det rör sig lättare än vanligt stål och svårare att trycka ihop. Just den klamman du ser på Magnaflow ändröret är totalt värdelöst....Gjort i mjuk plåt så det sträcker sig....Har själv fått byta direkt. Behöver föresten inte svetsas så hårt ett par punkter är "good enough"! Ferrita ha en hel del schysta ändrör! Expand Tjena! Tack för tips! Jag vet inte måttet på bilen på bilden. Antog att det var samma som på min v6a. Jag har 68mm diameter på mitt originalavgasrör och det är nästan exakt 2.75" Menar du att den gröna bilen har ett större eller mindre ändrör än så? (Det är ju outlet 3.5" så 8.9cm den änden man ser utåt) MVH! Citera
Per Berglund January 29, 2017 Report January 29, 2017 Kollade på Rockauto där jag köper originaldelar och det är 2.5" system på V6 men avgastippen är väll påsvetsad ihop med ljuddämparen? Så där kan vara en annan dimension än 2.5" och 2.75" möjlig Det är nog nästan enklare byta ut hela ljuddämparen om du inte vill svetsa Eller den Magnaflow ändröret som du redan hittat .....Som du skriver känns den lång...Ut och mät på bilen! :) 1 Citera
Per Berglund January 29, 2017 Report January 29, 2017 Skit i ändrör!! Skaffa ett Pypes True Dual Exhaust istället 1 Citera
N.Bylund January 29, 2017 Author Report January 29, 2017 On 2017-01-29 at 09:29, Per Berglund said: Kollade på Rockauto där jag köper originaldelar och det är 2.5" system på V6 men avgastippen är väll påsvetsad ihop med ljuddämparen? Så där kan vara en annan dimension än 2.5" och 2.75" möjlig Det är nog nästan enklare byta ut hela ljuddämparen om du inte vill svetsa Eller den Magnaflow ändröret som du redan hittat .....Som du skriver känns den lång...Ut och mät på bilen! :) Expand Det kan hända att jag mätt fel då jag mätte som hastigast innan beställning av mitt nuvarande ändrör! De på sidan du länkade går allstå på mitt avgasrör trots att de har exakt samma diameter tror du? :) http://www.ferrita.com/sv/entreprenad-1/andror/zz-sortiment/andror-rf-med-ferrita-logo-1 Den i länken ovan har ju ansl. 6.35cm = 2.5 inch MVH! Citera
N.Bylund January 29, 2017 Author Report January 29, 2017 On 2017-01-29 at 09:55, N.Bylund said: Det kan hända att jag mätt fel då jag mätte som hastigast innan beställning av mitt nuvarande ändrör! De på sidan du länkade går allstå på mitt avgasrör trots att de har exakt samma diameter tror du? :) http://www.ferrita.com/sv/entreprenad-1/andror/zz-sortiment/andror-rf-med-ferrita-logo-1 Den i länken ovan har ju ansl. 6.35cm = 2.5 inch MVH! Expand Ska mäta igen men har bilen borta på vinterförvaring! :) Citera
Recommended Posts