March 14, 20178 yr comment_155176 Hej! Ingen direkt Mustangfråga men... Någon som mekat med Vortechs övertryckare och har erfarenhet av installationen? Är Vortech-kompressorn funtad så att man kan rotera "snigelhuset" i förhållande till växelhuset? Behöver ändra riktning på trycksidan på kompressorn för IC-installation. Hälsningar Ingemar
March 14, 20178 yr comment_155197 Grabben har ett annat märke (kommer inte ihåg vilket) som han satt dit på sin T-bird. Den gick det att "klocka" in snigelhuset förhållande till växelhuset. Är säker på att det måste gå att göra med Vortech också, annars får tillverkaren väldigt många olika onödiga komponenter. Rekomenderar starkt en laddluft kylare annars kan man knappast ta ut någon effekt pga. för het insugs luft. Tänk efter, finns det någon fabriks turbo bil utan laddluft kylare.
March 15, 20178 yr Author comment_155198 Tack för ditt svar! Ja det bör gå att rotera snigelhust men jag vill vara hyfsat säker på det innan jag köper delarna och river ner. Japp, det finns en hel del nya bilar med turbo utan IC. Har en sådan också. Se bl.a. vissa modeller av VW! Med s.k. "lågtrycksturbo" (eller annan överladdning) så är vinsten med IC minimal. Flödet kan dock vara högt ändå! Det är här lite av trixet ligger med lågt tryck och temp men högt flöde. Vid en viss nivå tvingas man släpa på en IC också..... :-) //Ingemar
March 15, 20178 yr comment_155203 Sök på detta, kan vara bra att söka på den modell av Vortech du ska köpa. Tror med rätt god säkerhet att alla Vortech superchargers kan "klockas". Nu kom jag ihåg, min son har en ATI Procharger och den var det inga problem att "klocka" om. Har för mig att 6st skruvar lossades sedan var det bara att vrida runt till man fann den bästa positionen. clocking vortech supercharger
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.