zingonr1 May 18, 2017 Report May 18, 2017 Hej. Jag va igår och gjorde en optimering på min GT 05a. När jag körde hem så märkte jag att vid gassläpp så larmade bilen om överhettning ett par sekunder. Tempmätaren gick i topp och sen ner på normalt igen. Ska tillbaka imorgon för en felsökning. Eventuellt en sensor som fått flippet. Någon annan som varit med om samma sak? Citera
zingonr1 May 18, 2017 Author Report May 18, 2017 Kan det komma så bara? 🤔 kanske en dum fråga men hur får man ut det? Öppna locket? 😂😂 Citera
Tbird May 18, 2017 Report May 18, 2017 Kan inte hur man gör på 05-upp. 96-94 kan jag. Google är din hjälp. 1 Citera
Wallentin May 19, 2017 Report May 19, 2017 (redigerad) Öppna locket vid kall motor och kolla nivån. Ska vara gul glykol i motorn :) Iom att expkärlet är högsta punkten så blir det självluftande, funkade bra för mig att bara fylla upp kylsystemet och ha locket borta, sen starta motorn och låta det cirkulera runt :) Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird May 19, 2017 Report May 19, 2017 Bra om det funkar så på 05- plus. Men så kan man inte göra på 96 -04. Citera
Recommended Posts