Pelle cmc 375 December 2, 2004 Report December 2, 2004 Jag skulle beställa clips till kromlisten på vindrutan till min 65a cabbe. men enligt säljaren skulle dom fästas på ett stift i karossen, jag har bara hål runt rutramen på min bil. Någon som vet?//Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 2, 2004 Report December 2, 2004 Hej.1964½-65 är clipsen skruvade så hålendu har är rätt. 1966- sitter clipsen fast i ett stift som ärfast i karossen. Det är alltså ett specielt clips på 64½-65. :wink: Citera
Pelle cmc 375 December 4, 2004 Author Report December 4, 2004 Tack LarsÄr det lätt att se skilnad på dom, har hört att det går att få dit fel sort men att inte listen inte går dit då?Synd att behöva plocka ur rutan en extra gång.Vet du vad det ska vara för färg på fästet som sitter längst ut på stötfångaren mot framskärmen?//Pelle Citera
Pelle cmc 375 December 4, 2004 Author Report December 4, 2004 En fråga till angående fästet stötfångare-skärm, ska det vara något mellanlägg mellan fästet och skärmen, verkar tokigt med plåt mot plåt?//Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 4, 2004 Report December 4, 2004 Hej.Clipsen är inte lika i fästet på 64½-65 så har clipset skruvhål och på 66-så är det öppet ibakant så att det går och trycka in på stiftet. Fästena är original omålade men jag målardom svarta. Det är mycket riktigt en bricka mellan skärmoch fäste, en plastbricka och den kan du görasjälv av plasten från en saftdunk ofägad.Om du har demontrat ryggstöd från en originalstol så sitter en liknande bricka på gångjärnstappsom skydd mot nötning på vinylen, brickan har intesamma storlek men typen är lika. :wink: Citera
Pelle cmc 375 December 4, 2004 Author Report December 4, 2004 Bra med kunnigt folk på forumet.Till stolarna tog jag locket av en sprayburk. Måste oxå tala om att jag monterat mina stötfångare av fabrikat Nordan och är mycket nöjd med passformen. Jag startade en diskussion här tidigare om passform då jag prövat nya av ett för mig okänt fabrikat och var fruktansvärt missnöjd med passformen.//Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 4, 2004 Report December 4, 2004 Hej.En riktigt fin Mustang Cab som kommer attförgylla tillvaron för många. Snygg,Ball, Fin, Häftig, fler utryck ochord finns men du förstår säkert vad jag menar. Citera
Recommended Posts