July 9, 20177 yr comment_157505 Hej. Är ny här på forumet och även nybliven mustangägare. Har nu upptäckt att limningen släppt på en 10cm sträcka i nederkanten på cabrutan. Är det någon som har erfarenhet om ett loctite snabblim skulle funka? Såg i en tidigare tråd att det finns ett lim i staterna som heter Rhino, men skulle vilja fixa det snabbt innan vi ska iväg på semester. Om det fungerar, vad ska man rengöra med innan? T-röd? Bilen är en GT cab -06 MVH Kristian
July 11, 20177 yr comment_157530 Hej Jag använde Loctite för några år sen och det funkade klockrent. Släppet var ca 5cm i ovankant och det satt perfekt i de 3 åren jag hade bilen. (bilen var iofs en Corvette med glasruta, men det spelar väl mindre roll)
August 23, 20177 yr Author comment_158116 On 2017-07-11 at 12:25, IEFBR14 said: Hej Jag använde Loctite för några år sen och det funkade klockrent. Släppet var ca 5cm i ovankant och det satt perfekt i de 3 åren jag hade bilen. (bilen var iofs en Corvette med glasruta, men det spelar väl mindre roll) Tack så mycket för tipset!!! Det blev så att jag åkte till den lokala glasmästaren och de kunde limma den åt mig. Håller än i.a.f.......
September 2, 20177 yr comment_158235 Limmade med PL400 för en 8-10 år sen sitter fast ännu på den bilen. Låt det bara sitta under tryck länge då PL400 limmar sakta. Ifall någon behöver ett tips till på lim