krille73 July 9, 2017 Report July 9, 2017 Hej. Är ny här på forumet och även nybliven mustangägare. Har nu upptäckt att limningen släppt på en 10cm sträcka i nederkanten på cabrutan. Är det någon som har erfarenhet om ett loctite snabblim skulle funka? Såg i en tidigare tråd att det finns ett lim i staterna som heter Rhino, men skulle vilja fixa det snabbt innan vi ska iväg på semester. Om det fungerar, vad ska man rengöra med innan? T-röd? Bilen är en GT cab -06 MVH Kristian Citera
IEFBR14 July 11, 2017 Report July 11, 2017 Hej Jag använde Loctite för några år sen och det funkade klockrent. Släppet var ca 5cm i ovankant och det satt perfekt i de 3 åren jag hade bilen. (bilen var iofs en Corvette med glasruta, men det spelar väl mindre roll) 1 Citera
krille73 August 23, 2017 Author Report August 23, 2017 On 2017-07-11 at 12:25, IEFBR14 said: Hej Jag använde Loctite för några år sen och det funkade klockrent. Släppet var ca 5cm i ovankant och det satt perfekt i de 3 åren jag hade bilen. (bilen var iofs en Corvette med glasruta, men det spelar väl mindre roll) Tack så mycket för tipset!!! Det blev så att jag åkte till den lokala glasmästaren och de kunde limma den åt mig. Håller än i.a.f....... Citera
mrv8 September 2, 2017 Report September 2, 2017 Limmade med PL400 för en 8-10 år sen sitter fast ännu på den bilen. Låt det bara sitta under tryck länge då PL400 limmar sakta. Ifall någon behöver ett tips till på lim Citera
Recommended Posts