Per Berglund July 24, 2017 Report July 24, 2017 Numera är det många som kört slut på sin gamla 302/289 och man ställs inför rätt jobbiga val. Motorerna har 50år på nacken och vid det laget är det mycket som kan gå knas och man ställs inför kostnader som inte är rimliga i många fall. Vid det laget brukar alltid råda till att köpa något nyare 5.0 90-tals motor för de tidiga Mustangerna Ni som är originalfantaster behöver ju inte lyssna på mig för jag är bara praktiker och jagar bara "most bang for the $ " till bästa möjliga kvalitet!! :) De som av olika orsaker vill följa "matching numbers" har jag full förståelse för av värdemässiga själ! Syftet med detta inlägg var bara att visa ett videoklipp hur enkelt och och roligt det kan bli att ta ett 5.0 small lock som ersättning för 302/289. Så för er som inte drar er för att byta ut skrotet se grabbarna på Motor Trend här nedan plåga en 5.0 i bromsbänk 1 Citera
Jonasm July 24, 2017 Report July 24, 2017 Hmm man kanske skulle...slänga på en turbo på 5.0an [emoji4][emoji6]Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Per Berglund July 24, 2017 Author Report July 24, 2017 46 minuter sedan, Jonasm said: Hmm man kanske skulle...slänga på en turbo på 5.0an Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Ja absolut gör det!!!! Är själv lite biten av vad man kan åstakomma.....Dock måste man rensa upp en hel del i motorutrymmet. 1 Citera
5F09K July 26, 2017 Report July 26, 2017 Om någon av er går på dessa ideer, meddela mig direkt! Jag köper era 289:er Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.