Jump to content

Recommended Posts

Numera är det många som kört slut på sin gamla 302/289 och man ställs inför rätt jobbiga val.
Motorerna har 50år på nacken och vid det laget är det mycket som kan gå knas och man ställs inför kostnader som inte är rimliga i många fall.

Vid det laget brukar alltid råda till att köpa något nyare 5.0 90-tals motor för de tidiga Mustangerna

Ni som är originalfantaster behöver ju inte lyssna på mig för jag är bara praktiker och jagar bara "most bang for the $ " till bästa möjliga kvalitet!! :)
De som av olika orsaker vill följa "matching numbers" har jag full förståelse för av värdemässiga själ!

Syftet med detta inlägg var bara att visa ett videoklipp hur enkelt och och roligt det kan bli att ta ett 5.0 small lock som ersättning för 302/289.

Så för er som inte drar er för att byta ut skrotet se grabbarna på Motor Trend här nedan plåga en 5.0 i bromsbänk

 

  • Like 1
46 minuter sedan, Jonasm said:

Hmm man kanske skulle...slänga på en turbo på 5.0an emoji4.pngemoji6.png

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Ja absolut gör det!!!!   
Är själv lite biten av vad man kan åstakomma.....Dock måste man rensa upp en hel del i motorutrymmet.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...