FastMagnus April 5, 2018 Report April 5, 2018 On 2018-04-04 at 23:01, Hårdrock said: Mer godis i posten! Blir en catch can från UPR, hoppas på snabb leverans. Behöver även titta på tändstiften då jag fick lite random misfire-felkoder, min precisa diagnos (!) gör gällande att gapet på tändstiften är för stort. Det får vi såklart kika på. Köpte iaf en snygg ODB-logger som både kunde läsa och cleara felkoder, $20 för den på Amazon och ytterligare $10 för en bra mjukvara. Som hittat! Står I din manual vilka stift och avstånd 👍 Citera
Hårdrock April 6, 2018 Author Report April 6, 2018 Fast knappast efter kompressormatning eller dylikt? Skiljer rätt mycket på vad Ford skickar ut original och vad som är rekommenderat för överladdade applikationer. Jag har hittat rekommenderade avstånd på interwebs så det är inga problem men tveksam till att just detta skulle stå i manualen (utan att ha orkat gräva fram och titta i den). Citera
Tbird April 7, 2018 Report April 7, 2018 Normalt sett så behöver man ha ett mindre gap på tändstiften om original tändspolarna används. Kan väl sägas att det inte verkar finns några bra eftermarknads tändspolar till Ford, bara gilla läget. Finns inget generellt, men högre laddtryck = mindre gap. Det är bara att testa, justera och se vad som går bra. Detta är inte optimalt då större gap ger bättre gnista och tänder bränsleblandningen. Men det är bättre att bränsleblandningen tänds varje gång. Citera
Hårdrock May 1, 2018 Author Report May 1, 2018 Nu har det ju varit för tyst här! Finns dock inte jättemycket att säga annat än att min catch can är hemma på byrålådan, hoppas få i den här snart ... annars var det bilutställning med Hoosier Mustang Club i helgen. Helt OK uppslutning för en liten småstad med ca. 70-75 bilar (absoluta merparten var Mustang, sedan lite avarter typ Cougar, t.o.m. två gamla T-Ford). Bjussar på en bild från det hela, jag kom iväg med en "Top 40"-trofé som blir ett bra minne att ha på väggen. Citera
Hårdrock May 8, 2018 Author Report May 8, 2018 Ha! Särklassigt viktigaste modden hittills, kolla! Citera
Hårdrock June 20, 2018 Author Report June 20, 2018 Uppdatering 1: Catch can monterad, blev en från UPR som är anpassad för Whipple-bilar. Citera
Hårdrock June 20, 2018 Author Report June 20, 2018 Uppdatering 2: Fixade några snygga "expansion covers" som bidrar till ett ännu snyggare motorrum: Citera
Hårdrock June 20, 2018 Author Report June 20, 2018 Uppdatering 3: Nu är bilen levererad i Indianapolis för transport till Sverige! Innebär att jag inte lär se den förrän början av augusti då vi själva är tillbaka i Sverige (eller ännu senare om något oförutsett händer). Sen börjar ångestjobbet med att få en kompressormatat bil godkänd i Sverige .... Citera
Corvette June 21, 2018 Report June 21, 2018 16 timmar sedan, Hårdrock said: Uppdatering 3: Nu är bilen levererad i Indianapolis för transport till Sverige! Innebär att jag inte lär se den förrän början av augusti då vi själva är tillbaka i Sverige (eller ännu senare om något oförutsett händer). Sen börjar ångestjobbet med att få en kompressormatat bil godkänd i Sverige .... Vi hade en kund med signerade dokument från installation samt att den var 50 state legal och den gick igenom utan problem Citera
Hårdrock June 21, 2018 Author Report June 21, 2018 Jag har en sticker från tillverkaren i motorrummet som säger att den är 50 state legal. Vad var det för signat dokument? Citera
Tbird June 22, 2018 Report June 22, 2018 Du har satt dit kompressorn i USA och där är den godkänd, punkt slut. Bara att köra in till Bilprovningen. Inga problem eftersom det är flyttgods. Citera
Hårdrock September 2, 2018 Author Report September 2, 2018 Nu var det längesen det hände något här. Det senaste är att bilen är klar för inbesiktning här i Sverige efter att ha stansat chassinummer i motorrummet samt fixat vita positionsljus fram - inga andra modifikationer behövdes såhär långt. Killen som hjälper mig är lite nojig över kompressorn samt bullret från mitt avgassystem, jag har bett honom testa att få igenom bilen så fort ursprungskontrollen är färdig ... så får vi se om jag stöter på patrull. Vi håller tummarna! Citera
Hårdrock October 4, 2018 Author Report October 4, 2018 Äntligen kommit så långt att jag bokat tid för registreringsbesiktning, nästa vecka blir det ... håll tummarna för mig Citera
Hårdrock October 11, 2018 Author Report October 11, 2018 Yes!! Bilen är godkänd! Åtgärder som behövdes var alltså stansning av chassinummer samt att de orangea positionsljusen fram byttes till vita. Sedan tog jag själv beslutet att skala av H-pipan så bilen gick igenom med axleback från Roush. Ett tag lät det som att jag kanske skulle bli underkänd på att jag inte hade strålkastarspolning men man släppte det efter att ha hittat någon skrivelse. Nu är det bara att vänta på 1) regplåtar och 2) sommar Citera
Hårdrock October 14, 2018 Author Report October 14, 2018 Mer plast De fula fjäderbenstornen behöver täckas och de här små plastmackorna åkte med mig i resväskan hem från USA. Citera
Tbird October 15, 2018 Report October 15, 2018 Härligt att den gick igenom reg besiktningen med kompressor. 1 Citera
Hårdrock October 17, 2018 Author Report October 17, 2018 On 10/15/2018 at 9:38 AM, Tbird said: Härligt att den gick igenom reg besiktningen med kompressor. Det kan jag verkligen skriva under på !!! Fått skyltarna också så åkte till jobbet med den för första gången idag, fin känsla att glida upp utanför Citera
Hårdrock April 18, 2019 Author Report April 18, 2019 Vårpremiär! Bilen är framme. Uppstarten efter vinterdvalan gick utan problem (hade den bara stående med batteriet frånkopplat). Nu är det bara att njuta, inga större aktiviteter planerade förutom körning. Ses vi månne på upptaktsträffen i Uppsala? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.