badass January 14, 2018 Report January 14, 2018 (redigerad) Tja! Jag har jobbat ihop ett bra pris tillsammans med Project6gr och fått fram ett pris på flera set med 20" fälgar. framfälgen är 10" bred och man kan ha 275 däck på utan problem samt bakre fälgen 11" bred och där kan man ha 315 på med kreditkortsfitment. Dessa fälgar är speciellt framtagna till s550 så därför sitter dom helt perfekt på bilen. Jag har dom på min bil för tillfället och ni kan gå in på www.Project6gr.com och titta på lite olika färger och kika på 5 ekrade eller 7 ekrade. Priset jag kan fixa är 18.000 tullat momsat och klart hem till mig i Västerås. Om någon är intresserad eller har mer frågor kan ni dra iväg ett pm. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Foose January 24, 2018 Report January 24, 2018 Trevliga fälgar, har inte du airride? Kan du justera upp höjden då den motsvarar typ 35 mm sänkning? Och ta en bild på det och lägga upp? Har du vikten på dem? Citera
Tobbe1977 January 25, 2018 Report January 25, 2018 @Foose Jag kommer beställa ett set av de 5 ekrade. Har forskat en del när det gäller dessa fälgar och sänkning. Många i USA som kör med 6GR fälgar har eibach sportline sänknings fjädrar. Dessa sänker ca 40mm. De bilder och filmer jag sett, får bilen ett riktigt härligt stuk utan att däcken tar i skärmkanten. Citera
badass January 25, 2018 Author Report January 25, 2018 24 minuter sedan, Tobbe1977 said: @Foose Jag kommer beställa ett set av de 5 ekrade. Har forskat en del när det gäller dessa fälgar och sänkning. Många i USA som kör med 6GR fälgar har eibach sportline sänknings fjädrar. Dessa sänker ca 40mm. De bilder och filmer jag sett, får bilen ett riktigt härligt stuk utan att däcken tar i skärmkanten. jag ska lägga en beställning ganska snart om du är sugen på att beställa igenom mig så får du grymt mycket bättre pris. då är fälgarna hemma runt slutet på mars. Citera
badass January 25, 2018 Author Report January 25, 2018 14 timmar sedan, Foose said: Trevliga fälgar, har inte du airride? Kan du justera upp höjden då den motsvarar typ 35 mm sänkning? Och ta en bild på det och lägga upp? Har du vikten på dem? står på pallbockar för tillfället så har inte möjlighet förrens slutet på februari. och svårt att hitta exakt 35mm skulle jag tro. Citera
Tobbe1977 January 25, 2018 Report January 25, 2018 49 minuter sedan, badass said: jag ska lägga en beställning ganska snart om du är sugen på att beställa igenom mig så får du grymt mycket bättre pris. då är fälgarna hemma runt slutet på mars. Har redan lagt beställningen genom dig på FB. :) Citera
Tobbe1977 January 25, 2018 Report January 25, 2018 15 timmar sedan, Foose said: Trevliga fälgar, har inte du airride? Kan du justera upp höjden då den motsvarar typ 35 mm sänkning? Och ta en bild på det och lägga upp? Har du vikten på dem? Kollade upp vikten och 20" väger runt 11.4 kg. Citera
badass January 25, 2018 Author Report January 25, 2018 3 timmar sedan, Tobbe1977 said: Har redan lagt beställningen genom dig på FB. :) haha ja du ser =) inte lätt att hålla reda på alla överallt :p Citera
RRS550 January 26, 2018 Report January 26, 2018 Det är riktigt grymma fälgar, var själv väldigt nära att beställa 6GR 5-spoke. Blev en beställning av P51 fälgar istället då de är lättare. Men priset som @badass kan fixa för 6GR är riktigt bra! Citera
Foose January 26, 2018 Report January 26, 2018 22 timmar sedan, badass said: står på pallbockar för tillfället så har inte möjlighet förrens slutet på februari. och svårt att hitta exakt 35mm skulle jag tro. Det behöver ju inte vara exakt 35 men någonstans i närheten av de sänkningssatser som finns hade varit intressant, om det är 20 eller 40 mm spelar mindre roll. Går det inte att hissa din till den höjd man vill ha? Citera
Tobbe1977 January 26, 2018 Report January 26, 2018 11 timmar sedan, RRS550 said: Det är riktigt grymma fälgar, var själv väldigt nära att beställa 6GR 5-spoke. Blev en beställning av P51 fälgar istället då de är lättare. Men priset som @badass kan fixa för 6GR är riktigt bra! Jag har kollat runt på lite olika fälgar den senaste tiden. Speciellt just S550 modellen med sina runda former, tycker jag att ett par konkava passar kanon. Kollat på Vossen, Velgen, Rohana, Ferrada m.m. Fick tips om just dessa 6GR fälgar. Det som gör att jag prioriterar dessa är att de är avsedda för just S550 modellen. Sitter som ett smäck utan att man behöver forska om just ET måttet stämmer m.m. Själv är jag svag för 5 ekrade och kommer lägga en order på dessa i satin svarta. :) 1 Citera
RRS550 January 27, 2018 Report January 27, 2018 19 hours ago, Tobbe1977 said: Jag har kollat runt på lite olika fälgar den senaste tiden. Speciellt just S550 modellen med sina runda former, tycker jag att ett par konkava passar kanon. Kollat på Vossen, Velgen, Rohana, Ferrada m.m. Fick tips om just dessa 6GR fälgar. Det som gör att jag prioriterar dessa är att de är avsedda för just S550 modellen. Sitter som ett smäck utan att man behöver forska om just ET måttet stämmer m.m. Själv är jag svag för 5 ekrade och kommer lägga en order på dessa i satin svarta. :) Yes 5-spoke i satin är riktigt fina. P51-fälgarna har samma ET samt navhål som 6GR, mao. ET35 på 10" samt ET50 på 11" och 70.6mm navål. Såg att 6GR släpper en ny fälg till maj-juni.. Kommer vara samma pris som nuvarande modeller Citera
Recommended Posts