Janne Holm CMC1740 December 16, 2004 Report December 16, 2004 Renoverar en -70 med trumbromsar runt om Har även en mach II -74 som är på väg till skrotDen har skivor fram samt Bromsservo Nu fårstår ni säkert fråganKommer jag att stöta på problem om jag monterar Bromservonpå min -70 och behåller trumbromsarna. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 16, 2004 Report December 16, 2004 Hej.Troligen så kommer du att få problem då deti vanliga fall är olika huvudbromscylindrar till de olika bromstyperna. Jag förutsätter att du tänker ta hela packetetalltså huvudcylinder med servon.Men som vanligt så är det först efter test somman får svaret, om det inte det är någon som gjort detta före dig och som vet. :wink: Citera
Janne Holm CMC1740 December 16, 2004 Author Report December 16, 2004 Jag hade nästan det på känn att det krävs olika tryck mellan skiv resp trumbromsar, men som sag man kan kanske alltid prova.Alternativt behålla bromcylindern och försöka bara klämma dit servon borde passa. Citera
Gäst December 16, 2004 Report December 16, 2004 Bromstrummor har en servoeffekt i sig och om du sätter på en servo ovanpå det så kommer dom säkerligen nypa.kanske även så hårt att nått går sönder och då sitter du snart där i en stolpe.Ajajaj!! Nej inte blanda olika system och speciellt inte säkerhetssytem.Och hur har du energi att bara "prova" något som du inte vet funkar?Ligger massor av timmar att få ihop det där.Lägg ner tid och pengar istället på att konvertera på skivbromskit istället.Eller bara renovera trumbromsarna för de funkar OK om allt är nytt. Citera
Recommended Posts