Jump to content

Recommended Posts

Hej

Ny medlem efter att förra sommaren införlivat min barndomsdröm och köpt den vackraste bilen som någonsin gjorts och det kommer aldrig byggas finare bilar: Ford Mustang 60-tal.

Jag är inte speciellt händig vad gäller bilar men hoppas lära mig på vägen. Jag lär ställa en del frågor här på forum och tycker att det verkar vara en ödmjuk, kamratlig och fin stämning här, då lär det lösa sig.

Jag har en första fråga: Har Hi-jackers som verkar läcka luft, funderar på att byta ut dom till "vanliga" för att slippa oroa mig för lufttrycket. Vad tycker ni som vet? Bifogar bild på skönheten och hoppas att vi ses på nån träff framöver.

Mvh Mackan

306.JPG

• Like 1
1 hour ago, Patrik Mustang67 said:

Välkommen. Ser fin ut. Vad är det för färg på den.? Kan tyvärr inget om hi jackers men tror dom inte är så populära idag.

Hej

Vit pärlemor typ.. Ok kanske  nån annan som vet?

Hej och välkommen.

snygg bil du har fått tag på, bra skick i övrigt eller?

ang. Hi jackers så är dom väl inte så vanliga nuförtiden, och superbra var dom inte heller om man jämför med vanliga dämpare tex KYB eller Gabriel eller liknande. 

På min satt det åxo hi jackers när ja köpte den men det var nog mest för att kompensera för att bladfjädrarna var helslut gissar jag. 

Jag har Gabriel gasdämpare fram och bak och bilen går stadigt och fint på vägen

Så ja tycker du ska satsa på ordentliga dämpare till din. Kolla även så bladfjädrar och bussningar är ok, en grej som många gör när bladfjädrarna blir slitna är att göra längre hänken bak, (bakre infästning på bladfjädern).

Mvh Mattias