Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_159971
On 2018-02-01 at 06:36, 66musse said:

VĂ€lkommen 😎

snygg pĂ€rla du har👍 Nyinköpt eller haft den lĂ€nge?

Mvh Mattias

hej

köpte den i sommaren 17, det Àr en kanonfin bil renoverad frÄn grunden, ska fixa lite smÄsaker i vinter sÄ kommer den att vara kanon till sommaren. jag gjorde en sak första gÄngen i mitt liv i helgen! tvÀttade bilens underrede /

comment_159973

👍👍 underredestvĂ€tt ger plus poĂ€ng 👍

sjĂ€lv har jag rensat hela underredet pĂ„ min med roterande stĂ„lborste, nytt karosserikitt i skarvar och behandlat med nytt med rostskydd. Jag Ă„ker ganska mycket nĂ€r det Ă€r sĂ€song sĂ„ ja vill veta att det Ă€r skyddat underifrĂ„n. Fick ihop skapliga 512 mil sĂ€songen 2017 som ja tycker Ă€r rĂ€tt bra. 😎 kunde ha blivit lite till men ja rĂ„kade ut för lite strul... 😕

ha det gött, vi kanske ses pÄ vÀgen i Sommar.

comment_160060

Ok. NÀ du behöver inte ta loss skÀrmen normalt sett, men om den oxÄ Àr feljusterad sÄ mÄste den lossas.

men annars Àr det bra om man Àr 2 nÀr man justerar. SÀtt maskeringstejp pÄ skÀrmkanten och dörrkanten sÄ du inte river i lacken om dörren hamnar fel.

annars Àr det bara att lossa skruvarna som sitter i stolpen och pröva lyfta dörren och fÀsta en uppe och en nere för att kolla tills du Àr nöjd., sedan göra lika pÄ de gÄngjÀrnen i dörren,dÀr har du Àven vridjusteringen.

• 3 weeks later...
  • 2 years later...