Monshine December 18, 2004 Report Share December 18, 2004 Jag har monterat en mallory unilte fördelare på en -71 mach 1 motorn är en 351 clevland.innan tändspolen är ett motstånd på 1,5 ohm kopplat men jag får den inte till att gå bra den har välldigt orolig gångsärskilt på låga varv tomgång finns nästan inte alls .Den gamlafördelaren är en brytarlös motorcraft den körde jag utan motståndmed en annan tändspole.1.vågar man stoppa tillbaka den gamla spolen.2.Hur vet man om man har ett inbygt motstånd typ i en kabel.går det att mäta.3.Hur många volt kan man köra med in i fördelaren.Andra tips motages tacksamt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 19, 2004 Report Share December 19, 2004 Hej.Ja du kan använda din gammla tändspole.Alla Ford åtminstone de som tillverkats på60,70 talet har motstånd inbyggt i kabel tilltändspole. Volt in i fördelaren ? Din gammla brytarlösa fördelare var det optimala för din motor, finns ingen anledning att bytatill något annat. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine December 19, 2004 Author Report Share December 19, 2004 Hej jag provade med den gamla spolen utan motstånd det blev om möjligt ännu sämre,det är särkert så att det gamla orginalmotståndet har försvunnit med åren.varför jag har bytt är för att den glappa ett kvarts varv.Men tack för tipset.Hällsningar Bengt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts