Jump to content

Recommended Posts

Hej, 

jag är ny här och kan inte alls mycket om mustanger. Men alltid varit en dröm att köpa en gammal mustang. 

Äger sedan igår en -68 HT med motorn som nämndes ovan. 

Idag var jag och besikta den. Sedan så stod den hemma någon timma. Så jag skulle köra iväg med den till garaget. Körde 5 min efter det när jag skulle gasa så skaka den till snarare hoppade varje gång. Jag hann komma till en parkering och där dog den. Jag försökte starta upp den, det fick nästan 2 gånger. Sen snurra motorn bara. Jag la i 20 liter bensin för det var lite kvar tänkte att det ver det som var problemet. Men nu är det samma. Den motor snurrar bara o den vill inte komma igång. 

Är det någon vänlig själ i närheten av Göteborg som kan hjälpa mig eller vet någon som kan. 

Tack ha det gott! 

223BEE28-F3F4-4C7C-90FF-7559E91AE591.jpeg

Hej Sia,

Nu är jag ingen expert finns säkert andra som har andra teorier....men....men....
Jag råkade ut för en liknande historia på min T-bird. Det var bensinpumpen som inte ville vara med längre. En annan kanske långsökt orsak kan vara tändningen.
Vet inte om du har elektroniskt tändsystem eller "vanligt" hederligt med fördelare. Kolla med förra ägaren vad du har om du är osäker. Om du har fördelare hör då när brytarspetsarna byttes...........Det har jag också råkat ut för, men symtom som du beskriver tyder kanske inte på det. Då brukar den i allafall "sprattla" till.

Du kanske redan fått fart på kärran när jag skriver detta.......

Mvh //Björne

Hej Björne. 

Jag ska faktiskt lämna in den till en verkstad här i gbg. Jag pratade med honom så han sa att det kan va orsakerna som du nämner. Så då ser vi på tisdag va det kan vara exakt. 

Jag hör av mig efter den vart inne. 

Tack för svaret. 

Kan även tillägga att den startar nu. Kan ha blivit sur den tiden jag försökte. Men den bliddrar. Men behöver nog justeras👍🏻

Hej !!!

Va bra att den startar igen :)) Hoppas det räcker med en förgasar justering då. Vet inte vad du har för förgasare. Själv har jag renoverat min.......nja....inte.... jag, men en kompis. Det gjorde susen. 
Du har ju inte haft bilen så länge ännu. Det tar lite tid att lära sig hur man får igång grejerna. Det är ju inte som på en ny bara vrida om nyckeln. Jag måste t.ex trampa "plattan" i botten vid kallstart så blandning bränsle/luft blir så optimal som möjligt.

Jäkligt snygg bil du har fått tag i :))

Ha d bäst //Björne

Holley 650 förgasare. 

Ja men precis man måste lära känna sin. Speciellt nu när man har choke på den. Men efter servicen kommer jag höra av mig om hur det går. Så önskar att det blir bara tuta och köra efter det 👍🏻