Snorre70 April 30, 2018 Report April 30, 2018 (redigerad) Har några frågor som jag hoppas få svar på, Finns det något som man kan se på 289 och 302 typ samma år exempel 1968 o bara genom att titta på motorerna så kan man troligen säga att det är en 302 o inte en 289? En annan sak jag upptäckt, rätta mig gärna om jag har fel men en sak tycks finnas på 302 och väldigt sällan på 289! om det nu är 289 man ser. Se den in ringade saken vad är det för givare som sitter på termostat huset Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund April 30, 2018 Report April 30, 2018 Nej i princip samma block. 302 är ju bara en strokad 289 Tempgivare i termostathuset var vanligt på Ford. Har det själv https://drive.google.com/open?id=1tE_92b_-bZ1Pgw2-blbReTlDEHGBcMvp Citera
Snorre70 April 30, 2018 Author Report April 30, 2018 Hallå jag har den oxå se bild ser lite annorlunda ut! men det tycks vara vanligare termostathuset där man inte kan fästa tempgivaren! vart sitter tempgivaren då! se bilderna Jag har en kromad ligger, men vet inte varta sätta termostatgivaren!! Citera
Per Berglund April 30, 2018 Report April 30, 2018 Givaren sitter oftast i insuget. Klicka igen på bilden för min motor ovan så ser du givaren längst till höger...Jag har 2st givare Alternativt köper du en nytt bättre hus med plats för givare https://www.summitracing.com/int/parts/rnb-902-1001/overview/make/ford Den kromade du har ska du akta dig för dom är (oftast) extremt dåliga i kvalitet och börjar snabbt läcka. De ska vara gjorda i stål/järn eller aluminium men den du har i bild är gjord i Zamak som är det billigaste och snabbaste sättet att gjuta i och görs oftast fel i Kina Citera
Snorre70 May 1, 2018 Author Report May 1, 2018 Okej misstänkte att det va något Kina skit, pga detta så har jag aldrig försökt att montera denna, den du skicka bilden på har jag funderat att köpa, då jag funderat på att köpa en sommar termostat till min bil,(Då tänkte jag att man kunde byta termo huset på en gång) då det tycks vara mycket svårt att få den kylig, extremt bra värme i bilen, nice kalla dagar, men mindre roligt en varm crusing dag! Men har du båda termostat givarna inkopplade eller? Citera
Per Berglund May 1, 2018 Report May 1, 2018 Det mesta är Kina men det finns ju bättre och sämre Har du original temostathus finns ingen anledning att byta om inte vattnet har frätit bort material. Mitt termostathus är från 1968 och Ford tänkte verkligen kvalitet! Sätt en givare i insuget istället. Jag har 2st givare då den ena ger signal till styrningen för insprutningen Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.