Julle May 1, 2018 Report Share May 1, 2018 (redigerad) Hej Mustangklubb! regade mig som medlem idag efter att ha hittat hit när jag letade fälgar till min kommande tjänstebil! Har inte åkt Modern USA-bil innan och inte USA-Ford heller. Har åkt Chevy..... Har en 1963 C10 fleetside pickup och sålde förra sommaren min 1968 Camaro. Men Eftersom Bonus-Malus är på väg satte jag igång att leta något med stor motor. Det blev mest stora tyska bilar å något amerikanskt utan tanklock som jag kollade in men gick inte igång fullt ut på något..... blev sedan medveten om 2018 Ford Mustang GT som jag spanade in. Var å provkörde, blev imponerad, grävde ner mig och hittade hittade bilder på @bjornpilots bil och Tickfords Lightning Blue EcoBoost på nätet. Baam! Såld! Hittade rätt bil hos Bilmånsson i Varberg, En Lightning Blue GT Fastback med CP4, magneride och larm. Just nu väntar bilen på sänkningssats från USA. Medans jag väntar kollar jag efter fälgar som liknar Tickfords för de finns bara i Australien. Men det är ju riktigt tufft å hitta fälgar med rätt ET. Det jag nästan beställde igår kväll var Japan Racings JR30 som man beställer bultmönster och ET till själv. Fälgarna till Europa-marknaden borras och svarvas i Polen efter önskade mått innan leverans till kund. Dessa fälgar har dock ganska mycket ”fast’n furious” över sig då fälgkanten är väldigt hög för att ekrarna ska kunna gå långt ut å nästan se ut som an 20,5” om ni greppar vad jag menar..... så en fru som tyckte CP4-fälgar med sänkning å spacer va mer än snyggt å lite beslutsångest så började googlandet igen.... det var så jag hittade Project 6GR, ”badass” bil och en ny fälg som ska komma i maj juni..... DEN i matt svart! bilden på den silvriga bilen är med pga av fälgarna å vingen! Va e det för grejer? hittat en ABS-fälg som liknar med det finns inte med ET som funkar. så snart kommer jag rulla runt i Mustangen som tjänstebil året runt med många mil på E6-an runt Göteborg. Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
WoberT May 1, 2018 Report Share May 1, 2018 Välkommen! Ditt projekt ska bli skoj att följa. Vill själv modda lite framöver men måste känna på bilen först. Hämtar den på torsdag. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle May 5, 2018 Author Report Share May 5, 2018 (redigerad) On 2018-05-01 at 20:23, WoberT said: Välkommen! Ditt projekt ska bli skoj att följa. Vill själv modda lite framöver men måste känna på bilen först. Hämtar den på torsdag. Tack så mycket WoberT! ser ut som vi går för liknande moddar! sänkfjädrar ska på min också. Men jag beställde mina från Summitracing till skillnad från de flesta andra. De hade bra pris å jag har konto där sedan innan då jag brukar handla delar till mina gamla Chevrolet från Summit och det har alltid fungerat felfritt. Får se om det va smart drag eller inte.... har inte fått uppdatering på trackinnumret sedan 1. Maj.... Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle May 5, 2018 Author Report Share May 5, 2018 Hittar så många läckra bilar på nätet...... 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle May 15, 2018 Author Report Share May 15, 2018 Nu börjar det röra på sig igen när det gäller min bil! Sänknkngssatsen landade från USA igår och idag började mer seriösa diskussioner runt design på folieringen. Kommer bli Mercedes F1 West-tema men många inslag från företagets hemsida. Tror det kan komma rocka..... när det kommer till fälgar hade jag bestämt mig.... men snålade ur..... 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbson May 18, 2018 Report Share May 18, 2018 Fan va sköj och grattis till en fet bil! Jag kommer också använda min som tjänstebil. kommer du vinterköra den? 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norsted May 19, 2018 Report Share May 19, 2018 Som sagt, roligt att följa vad du tänker göra med bilen. Själv funderar jag eventuellt på en sänkning och spacers, samt en fjäderbensbrygga som man inte får med i Sverige till skillnad från usa. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle June 6, 2018 Author Report Share June 6, 2018 (redigerad) leveransdatum har åkte fram och bär kunna hämta ut bilen mellan 20 och 22:e juni någon gån som det ser ut. Kö i verkstaden till folieringen. Passar under tiden på att få bakrutor tonade och lyktglas stenskotts-skyddsfilmade. Sänkning, spacers, huvdämpare och kontroll av dörrhängning gjordes på fredagen förra veckan. Bilen kommer att se ut i stil med detta vid uthämtning. Tanken är att ”bilifiera” hemsidorna på ett race-inspirerat sätt. www.osgs.se www.osgas.no Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle June 14, 2018 Author Report Share June 14, 2018 (redigerad) On 2018-05-18 at 23:35, Robbson said: Fan va sköj och grattis till en fet bil! Jag kommer också använda min som tjänstebil. kommer du vinterköra den? Tack! Ja den ska gå året om, om planen håller.... Går från en klippstabil Audi allroad quattro som kan, om bara vänsterfilen är fri......, hålla 140 på motorvägen till jobbet oavsett 30 grader och sol eller 10cm blötsnö och en högerfil som går i 55-60 på vintermornarna! Bild från igår innan folieringen startade. Nära nu.... Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle June 14, 2018 Author Report Share June 14, 2018 (redigerad) Två nya favoritbilder från wing-googlande: Å schampo, vax å detailer för matt vinyl och lack är inköpt Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRS550 June 17, 2018 Report Share June 17, 2018 Grymt! Hoppas du blir nöjd. Min är inne för bland annat justering av dörrarna, men de fick inte till det. Bilen hade en liten lackskada på skärmen vid leverans. Var där i fredags, visade sig även vara en lackskada på dörren med..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle June 17, 2018 Author Report Share June 17, 2018 13 timmar sedan, RRS550 said: Grymt! Hoppas du blir nöjd. Min är inne för bland annat justering av dörrarna, men de fick inte till det. Bilen hade en liten lackskada på skärmen vid leverans. Var där i fredags, visade sig även vara en lackskada på dörren med..... Tack och ja jag med, snart väntat i 2 månader på bilen...… Det där är en läskig sak, min ska vara kollad och justerad efter att jag läst här och jag bad dom att kolla just detta då jag inte kommer se bilen utan foliering. Bett säljaren ett par gånger på mail och telefon om bilder på områdena som är berörda och blivit lovad detta men aldrig fått några. Köpt bilen ett par timmar hemifrån så har aldrig sett just mitt exemplar live å kommer heller aldrig se det utan helfoliering. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jinnarparn June 18, 2018 Report Share June 18, 2018 Allt detta passar väl bättre under Projekttrådar eller ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRS550 June 18, 2018 Report Share June 18, 2018 1 hour ago, Jinnarparn said: Allt detta passar väl bättre under Projekttrådar eller ? Kanske, var inte meningen att klottra ner tråden. Ville bara ge dig en heads up. Jag köpte min 50-60mil bort... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle June 21, 2018 Author Report Share June 21, 2018 On 2018-06-18 at 09:22, Jinnarparn said: Allt detta passar väl bättre under Projekttrådar eller ? Tjena, det kanske det skulle göra men tänker som såhär att när jag väll fått bilen så kommer jag nog inte uppdatera här utan då är jag inte ny medlem utan medlem på riktigt sen! 1. Juli blir det nog uthämtning. handlaren får ställa på en dag i nästa vecka så det löser sig. folieringen e i alla fall klar! 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle July 3, 2018 Author Report Share July 3, 2018 Nu är bilen hemma! så nu blir det inte så mycket mer i denna tråden! Nu är jag inte ny eller wannabe längre! https://m.facebook.com/bilmansson/photos 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meolia August 7, 2018 Report Share August 7, 2018 (redigerad) On 2018-07-03 at 23:07, Julle said: Nu är bilen hemma! så nu blir det inte så mycket mer i denna tråden! Nu är jag inte ny eller wannabe längre https://m.facebook.com/bilmansson/photoshemsida bra bil, kille!!! Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julle August 14, 2018 Author Report Share August 14, 2018 On 2018-08-07 at 12:59, Meolia said: bra bil, kille!!! Tackar tackar! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts