B-G Svensson May 4, 2018 Report May 4, 2018 (redigerad) Hej,ny på forumet,äger en 88a GT 5.0,har problem med tomgången som varvar upp och ner,har bytt till en ny tomgångsmotor,men problemet kvarstår. Och ännu knepigare är att på flertalet 5.0 motorer så sitter en luftmassemätare på insugnings röret,men inte på min,inga lösa kontaktstycken finns som kan kopplas till någon heller, På spjällhuset sitter ett plastlock med kontaktstycke och kontakt ansluten,kan det vara l-massemätaren???, bilen är flyttgodsare från USA. Vore stjärnaglad om någon kunde komma med tips,,,,, Hälsningar B-G Svensson Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird May 5, 2018 Report May 5, 2018 Mustang 1988 levererades endast i California med MAF. Resterande hade det inte. Byta IAC (tomgångs ventil) har nog aldrig hjälpt någon pga de brukar aldrig vara felaktiga. Första att göra. Plocka isär luftspjäll och rengör, du kommer att att det finns ett hål i spjället som mest troligt är igensatt. Citera
Olle_L May 22, 2018 Report May 22, 2018 Hej, du kan kanske leta vakumläcka eller nått sånt, dålig (läckande) egr ventil kanske? hade själv liknande problem, men inte så allvarligt..lite orolig ibland, men stannade aldrig.. Har en 88 gt som hade Speed Density systemet original, är allmänt känslig med tomgången. Är det något trim på din bil ?(kam axel el likn) så ger det dålig tomgång, bara en sak att göra då, konvertera till Mass Air..blir bättre med tomgången. /Olle Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.