Jump to content

Recommended Posts

(redigerad)

Hej,ny på forumet,äger en 88a GT 5.0,har  problem med tomgången som varvar upp och ner,har bytt till en ny tomgångsmotor,men problemet kvarstår.

Och ännu knepigare är att på flertalet 5.0 motorer så sitter en luftmassemätare på insugnings röret,men inte på min,inga lösa kontaktstycken finns som kan

kopplas till någon heller, På spjällhuset sitter ett plastlock med kontaktstycke och kontakt ansluten,kan det vara l-massemätaren???, bilen är flyttgodsare från USA.

Vore stjärnaglad om någon kunde komma med tips,,,,,

Hälsningar B-G Svensson

Ändrade %s av %s (%s)

Mustang 1988 levererades endast i California med MAF.

Resterande  hade det inte.

Byta IAC (tomgångs ventil) har nog aldrig hjälpt någon pga de brukar aldrig vara felaktiga.

Första att göra.

Plocka isär luftspjäll och rengör, du kommer att att det finns ett hål i spjället som mest troligt är igensatt.

  • 3 weeks later...

Hej, du kan kanske leta vakumläcka eller nått sånt, dålig (läckande) egr ventil kanske? hade själv liknande problem, men inte så allvarligt..lite orolig ibland, men stannade aldrig..

Har en 88 gt som hade Speed Density systemet original, är allmänt känslig med tomgången.

Är det något trim på din bil ?(kam axel el likn) så ger det dålig tomgång, bara en sak att göra då, konvertera till Mass Air..blir bättre med tomgången.

/Olle

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...