Jump to content

Olle_L

Club Member
  • Posts

    79
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Olle_L last won the day on August 1 2019

Olle_L had the most liked content!

About Olle_L

  • Birthday 04/04/1971

Members Information

  • CMC
    7077
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • City
    Stockholm
  • Yrke
    Telecom
  • Interests
    US Cars, Music, Guitars

Recent Profile Visitors

1,368 profile views

Olle_L's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

12

Reputation

  1. Säljer ett Insug till Fox: 1986-93 passar 5.0 motorn med insprut, GT-40 nedre/övre "Explorer". Ett Explorer insug 1997 av den modellen med EGR. Ni som meckar "Fox" vet säkert vad det är, = få lite bättre topp-varv/hk med denna modell. "Bolt On" original US-made från förr. (inte kina kopia/tillverkat) Nedre är Ford GT-40 med tillhörande övre Explorer som i princip flödar samma som ett 1993 Cobra insug. 2000 kr för nedre och undre insug. (trottel-hus på bild ej inkluderad, sorry, gammal bild) Olle, Stockholm, 0709 83 95 22
  2. Hej. Har fått över något så ovanligt som en komplett ny röd eftermarknads tygkläsel till Fox Cab, årsmod 1987-89.(GT) Jag mailar gärna bilder, tyvärr problem med bifogning här på forumet (error 200) , men, har allt tyg inkl baksäte , framstol nackstöd, knästöd etc etc. Baksätestyget är Cab-modell, framstolar-tyget passar alla 87-89 Mustang fox-bilar. (GT) Så , om det är någon därute med en risig röd inredning på sin annars fina 87-89 Cab ? detta kan vara något för dig att klä om stolarna med och fräscha upp inredningen kanske. Köpt via Late Model Resto ca 10 år sedan. Säljes för symbolisk summa: 500kr, om det hämtas. dock lite dyrare om det skall packas och skickas. Häls, Olle Stockholm, Södermalm 0709 83 95 22
  3. Hej, fin bil du har! Jag har en nästan likadan Meckat mycket 87-90 Mustang genom åren..vet vad du genomlider med tomgångsproblemet... Verkar som väldigt många av dessa bilar får problem med åldern så att säga, även original/otrimmat. Jag har ingen självklar lösning, men motorerna är kända för att vara väldigt känsliga för korrekt vacuum. En ide´(och den är inte vad du vill höra) är att lyfta hela insuget ( även nedre insuget) och montera nya packningar, gå igenom allt, se till att det är plant och tätt...jobba dig uppåt. även ett spridartest/utbyte kanske? En del "foxar"s tomgång bråkar aldrig, andra hela tiden, kan kännas hopplöst ibland. Jag håller till på Södermalm, där jag har meckgarage och bilen. just nu håller jag på med byte av framfjädrar..(inte ett kul jobb) Hälsningar, Olle
  4. imponerande, kämpa på. Boss 429 är i mitt tycke den snyggaste och "kaxigaste" Ford:en någonsin... Din bil kommer "rocka hårt" när det blir färdigt.
  5. Hoppas du tar 996 Porschen framöver!
  6. Tack för att du filmade och la' ut, det va kul att se och höra! Fråga, hur många HK har bilen och är det orig avg system? /Olle
  7. Hej, Tips: Köp från Rock Auto, ta hem med tex FedEx, går på några dagar, kostar lite mer i frakt än tex US Postal, men värt det..Jag har haft bra tur med Rock Auto och service-delar i alla fall... "Tbird" (Stefan) har koll, borde bli bra med ny fördelare! Häls, Olle
  8. Bilen ser ut att vara ute till försälj igen?..inget nämnt om trasig Automatlåda. https://www.blocket.se/vastmanland/Ford_Mustang_V8_5_0_KOMPRESSOR_BESIKTAD_CAB_80709751.htm?ca=11&w=3
  9. Hej, du kan kanske leta vakumläcka eller nått sånt, dålig (läckande) egr ventil kanske? hade själv liknande problem, men inte så allvarligt..lite orolig ibland, men stannade aldrig.. Har en 88 gt som hade Speed Density systemet original, är allmänt känslig med tomgången. Är det något trim på din bil ?(kam axel el likn) så ger det dålig tomgång, bara en sak att göra då, konvertera till Mass Air..blir bättre med tomgången. /Olle
  10. Coolt! Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym än vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va någon här på detta forum som fick problem med 351w i 65/66 års mod, men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltså, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta). Häls, /Olle
  11. Tack för svar, Kul att höra om "tänket" bakom dina ändringar och modifieringar. Cheers! Olle
  12. Hej, kollade igenom din tråd (äldre sidor) då jag tycker det är kul att följa projektet liksom...Såg Tuben-klippet från 20 Juli, 2016, "Mustang 1969 Shopping tour".. Damn it!, tycker den såg ut att gå riktigt bra (trots) gamla "set up:en, med automat, gamla motorn och sprutet ! - Svarade ju riktigt bra och kvickt på gasen lät/såg det ut som! Bara en reflektion...Cool bil.. /Olle
  13. Haha! samma teori som att massvis med klistermärken på sidan runt om bilen gör att det går snabbare.. Har väll kanske kört för hårt? - nä, det ska hålla om allt är rätt.. Kanske fel bränsleblandning? - Kanske? vem vet.. hörde du spikningar ibland? gick den varm på mätaren ofta? Fel fjädertryck? nä, tror inte det heller...brukar rassla/ticka i hydrallyfare när de kollapsar under för hårt fjädertryck (och kanske dåligt lyft) innan den sträcker ut ventilen så där.. Sluta köra på Nitro metan? Ja, varför inte...nu är inte jag nån expert på race-motorer etc, men Nitro är kanske "asking for trouble"? Nitro gör väl inte ventilen längre i sig självt såklart, men massa extra effekt som blir värme kanske kan bidra om just den ventilen va lite svag/känslig/tight spel ? vad vet jag, bara gissar,... Men, det kommer bli top när nya blir klar, stroker e tufft, du kommer älska det, speciellt mellan-registret, härligt vrid där va´ min erfarenhet av att åka 351w stroker (410) Häls, Olle
  14. Snyggt, Bara undrar, gjorde du något åt det eventuella ventil/topp problemet? med andra ord: Hittade du vad som skadade ventilen i förra motorn? Häls, Olle
×
×
  • Create New...