May 12, 200322 yr comment_871 Hej!!Faren och jag har precis renoverat en 66a HT och tänkte besiktiga bilen förra lördagen (cruisingen), men det sket sig . Vi har ett förgasar-problem och hoppades på att någon snäll "mustangare" kunde hjälpa oss.Motorn är en 302 från 68, nyligen nerplockad (utom själva blocket), målad, och fått nya packningar. Växellådan har vi inte gjort något åt, det är en C4 förresten.Förgasaren är en FoMoCo Autolite 2100 (med en sådan där tremo-automat-choke-??? men med bara själva huset. Vad jag har förstått skall det gå ett rör av något slag upp i huset från grengöret, och ett annat rör till luftfiltret från samma grenrör.)Nu till problemet; När vi körde bilen här om dagen (för första gången på ett år) så vill bilen inte accelerera riktigt. det tar en bra tid att komma upp i fart, och precis när vi gasar från stilla stående så smäller det i förgasaren och den är nära på ett dö ut.Varför är det på detta viset??? Blir jätte glad om någon här ute på nätet har en lösning eller tips. Tack på förhand! Eleanor
May 22, 200322 yr comment_1035 HejTrot eller ej men förgasare är en vetenskap.1. Kolla membranet i accpumpen.2. Justerskruvarna på förgasarens fram sida, grundinställningen är 1 1/2 varv utskruvade från botten. Därefter skruva ut till motorn börjar gå illa sedan tillbaks till motor får en lugn gång. Börja med den skruven som är på bilens högra sida, justera tomgången eftersom du växlar mellan h & v sida. Välj hellre än rikare blandning än en för mager då det kan få tråkiga följdeffekter. Denna justering tar en stund då du kommer att växla mellan h & v justerskruv me ge inte upp du hamnar rätt till slut.på´t igen
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.