Jump to content

AC-problem


MustangLelle

Recommended Posts

On 2018-06-29 at 20:20, MustangLelle said:

Har precis köpt en 2016 Mustang GT där ACn inte kyler, det kommer bara värme. Läst några US forum och det är tydligt ett vanligt fel att förångaren inte håller. Någon med detta problem och vad gjordes? garanti?

Jag hade problem med min ac men det var trasig O-ring vid kondensatorn. Gick på garantin. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
On 2018-07-16 at 17:24, MustangLelle said:

Hittar ingen orsak att bilen är tom på gas, fyllt och nu funkar det 😉 Kan vara så att det läker ut under vinterhalvåret när bilen står.

Byttes en O-ring vid motorbytet i feb-19 nu till semestern var det tomt igen, fyllde och det funkar men nu får dom ta och fixa det. In på service på Onsdag 7/8.

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, MustangLelle said:

Byttes en O-ring vid motorbytet i feb-19 nu till semestern var det tomt igen, fyllde och det funkar men nu får dom ta och fixa det. In på service på Onsdag 7/8.

Det är säkert förångaren eller kondensator men jag tror mer på förångaren. Det är tyvärr tidskrävande jobb. Ford hade min bil i 2 dagar pga förångaren. 

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Robban1 said:

Det är säkert förångaren eller kondensator men jag tror mer på förångaren. Det är tyvärr tidskrävande jobb. Ford hade min bil i 2 dagar pga förångaren. 

Jo det kan vara så och i så fall får dom fixa det i vinter.

Link to comment
Share on other sites

On 2019-08-07 at 07:44, MustangLelle said:

Jo det kan vara så och i så fall får dom fixa det i vinter.

Ok, Ford fixade min ac före min semesterresa vilket det var klokt. Värmen steg i takt med solen. 

Link to comment
Share on other sites

On 2019-08-08 at 10:35, Robban1 said:

Ok, Ford fixade min ac före min semesterresa vilket det var klokt. Värmen steg i takt med solen. 

Hej Jo man har bokat in för byta av förångaren nu så hoppas väl det löser problemen en gång för alla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...