lhr December 28, 2004 Report December 28, 2004 Har just fått hem min nya (nåja) 66a från Californien. Klantskallarna på fraktföretaget lyckades dock sätta en liten repa på bagageluckan. Detta skämmer en annars väldigt fin bil. Färgen på bilen är Signal flare red, färgkod 71529. Är det någon som vet om den går att enkelt (utan att lägga en beställning på en blandning till ett lackföretag) få tag på i sverige i en minimal kvantitet. Om inte något företag säljer detta så kanske någon i klubben lackat/bättrat på sin egen musse med kulören och har några ml över att kursa till mig. Bor i Sollentuna. Citera
cmc 49 December 28, 2004 Report December 28, 2004 kontakta närmaste billackerare så löser det sig säkert:-och var helt säker på att bilen har sin original kulör kvar,för är den om målad i USA så stämmer kulören nog inte till 100% Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 28, 2004 Report December 28, 2004 Hej.Ett råd som många fått av mig är att åka tillbilfirma typ Volvo kolla på vad dom har förröda färger i sitt lager (lackstift). Om det inte finns en färg som passar hos Volvo åk till Audi VW återförsäljare kollavad som finns på lager där osv. Lättast är att först åka till Lackfirma för att prova ut nyansen och få veta vilket bilmärkesom har färgen, sedan är det bara att åka ochköpa ett lackstift. Kan också i samma veva som vi talar om dettasäga att ingen färg är unik för sitt bilmärke, sammafärg finns på någon annan bil och då med ett annatnamn. :wink: Citera
Recommended Posts