Jump to content

Bilar till film sökes


Recommended Posts

Klubben har fått en fråga om vi vill hjälpa till att få fram lite bilar som ska medverka i en film.
Se också bifogad pdf-fil.
Frågan är:

Lars Bergbom heter jag och skickar mail i hopp om att komma i kontakt med ägare till äldre fordon samt veteranbilar.
Jag jobbar för tillfället för ett film/TV-produktionsbolag som heter Brain Academy. Vi är i färd att producera en svensk långfilm som handlar om fallet Thomas Quick. Filmen är inspirerad av Hannes Råstams bok Fallet Thomas Quick – att skapa en seriemördare.
Mannen som står för regi är ingen mindre än Hollywoodregissören Mikael Håfström som nu gör sin första svenska långfilm sedan succéfilmen Ondskan (2003).
Då vår film har ett flertal tillbakablickar som sträcker sig till 80-talet samt 90-talet så söker vi nu statistfordon som ska stå parkerade eller köras (förbi kameran). Inspelningen börjar i höst och sker i Trollhättan med omnejd.  
Min fråga är om det finns möjlighet att sprida denna information inom ert Mustang-sällskap genom ett informationsblad (flyer) som kan mailas till medlemmarna. Hör gärna av dig till mig via mail eller tele:
070-954 92 30

Tusen tack
Mvh
Lars Bergbom
www.brainacademy.se

Sylvestergatan 3
411 32 Gothenburg
Sweden
Tel:+46 (0) 709549230
www.lucyfilm.se
 

Quick Fordons Flyer.pdf


Visa hela artikel

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...