janne6b December 20, 2018 Report December 20, 2018 Glad nybliven Mustangägare, det blev en 2014-V6a skall vinterförvara i ett garage men finns ingen el att underhållsladda batteriet, är det okay att lossa batterikabeln under 4-5 månader ? Går det att låsa bilen med nyckel utan batteri ? tappar den "data" när den blir utan ström så länge ? Funderingar från en novis som förhoppningsvis lär sig med tiden !!!! Citera
Corvette December 21, 2018 Report December 21, 2018 Tänk på att när du lyfter batteriet åker inte rutan ner, så du inte knäcker rutan när du smäller igen dörren. Jag lyfter alltid polen men först efter bilens dörrar är stängda, sedan får huven stå å glipa så jag kan lägga på polen innan jag sliter upp en dörr. Citera
Gtttggg December 21, 2018 Report December 21, 2018 13 timmar sedan, janne6b said: Glad nybliven Mustangägare, det blev en 2014-V6a skall vinterförvara i ett garage men finns ingen el att underhållsladda batteriet, är det okay att lossa batterikabeln under 4-5 månader ? Går det att låsa bilen med nyckel utan batteri ? tappar den "data" när den blir utan ström så länge ? Funderingar från en novis som förhoppningsvis lär sig med tiden !!!! Du kan koppla ur batteriet utan problem. Det går att låsa med nyckeln utan ström. Du kan ta hem batteriet och ladda där eftersom du saknar el i garaget. Citera
janne6b December 21, 2018 Author Report December 21, 2018 Tack för två superbra svar , lägger in dessa i "hårdisken" = hjärnan ! Citera
Recommended Posts