Jump to content

Featured Replies

comment_12312

Hej Leffe.

Det går bra att klarlacka, en nackdel är att

det kan gulna efter en tid. :(

Men ett trick är att strycka bilvax på ytan

och sedan borsta av överflödet av vax. :)

Jag brukar göra på detta sätt, men det finns

säkert ett antal trix till. :wink:

comment_12316

Jag använder Eastwood:s ALUMA BLAST, enormt hållbart.

Eastwood har också en klarlack som heter NYALIC som tål motortemperaturer och är enormt stryktålig - nästan som en emaljyta.

Använder också Eastwood:s HIGH TEMP Coating för mina grenrör - håller sig fräsh i evigheter om man applicerar den rätt.

• 2 weeks later...
comment_12724

OjOj, jag skulle aldrig lägga lack på blästrad aluminium, det ser bara kladdigt ut!!!

På både motordelar och MC-delar har jag i alla år bara fått aluminiumen glasblästrad och inte gjort något mer sedan.

Tvättar man bara någon gång då & då med t.ex. OK:s prickbort ser aluminiumytan nyblästrad ut i många många år.

På ett fordon som mest används på sommarn och endast går någon gång på vintern blir inte obehandlad aluminium ful.

comment_12735

Jag vet en som klarlackade sitt aluminium Edelbrock insug just för att behålla alulooken och ändå kunna hålla det rent. Men resultatet blev att det bara ser grått ut...precis som om det vore lackat med grå färg.

Så jag skulle försöka hitta någon annan lösning.

Själv lackade jag mitt Edelbrock-insug och resten av motorn i Ford corporate blue, men det är ju efter smak så klart! :wink: